Novice teachers and their concept of discipline on second ground in basic school
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152468" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152468 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Začínajúci učiteľ a zvládanie disciplíny v kontexte 2. stupňa základnej školy
Popis výsledku v původním jazyce
Snahou poňatia a spracovania predkladaného monografického textu je vytvoriť koncept pre pedagogiku v rovine obecných teórií vedných disciplín pedeutológie a teórie a metodiky výchovy. Vychádza v súlade s cieľom a zameraním výchovného procesu, zo štrukturalistických prvkov tvorby teórie a zo základných prvkov tvorby diskurzov . Na základe vymedzenia diskurzu, kde je diskurz predstavený ako úzus zabehnutého vnímania ľudskej spoločnosti, obsah témat diskusíí či obsah jazykových špecifík je diskurz tvorenýpomocou diskurzívnych formácií, modalít výpovedí a formovania pojmov. Tieto diskurzívne regulatívy tvoria základnú líniu diskurzu v tejto monografii. Cieľom je teda vytvoriť diskurz konceptu disciplíny ako prostriedku výchovy v praxi začínajúceho učiteľa.
Název v anglickém jazyce
Novice teachers and their concept of discipline on second ground in basic school
Popis výsledku anglicky
In the presented monography work the definition of elements of the professional dialogue related to the process of pedagogical thinking was applied in the base-line of discipline conception as one of the means of education in its basic definition and classification of the lower theoretical levels (discipline, training process, means of education) and application levels (perception of discipline, outlining the processes of discipline, strategies of applying). These are meta-theorethically substantiated and they extend into the praxeological use within the context of theoretical research of the theory and methodology of education. The facts acquired in this work confirm that various problems associated with defining the notion of discipline and its theories and concepts are more difficult and disputable than a basic - trivial frame of academic and pedagogical knowledge or general - public discourse on discipline.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7315-250-5
Počet stran knihy
131
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—