Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Novice teachers and their concept of discipline on second ground in basic school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152468" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152468 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Začínajúci učiteľ a zvládanie disciplíny v kontexte 2. stupňa základnej školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Snahou poňatia a spracovania predkladaného monografického textu je vytvoriť koncept pre pedagogiku v rovine obecných teórií vedných disciplín pedeutológie a teórie a metodiky výchovy. Vychádza v súlade s cieľom a zameraním výchovného procesu, zo štrukturalistických prvkov tvorby teórie a zo základných prvkov tvorby diskurzov . Na základe vymedzenia diskurzu, kde je diskurz predstavený ako úzus zabehnutého vnímania ľudskej spoločnosti, obsah témat diskusíí či obsah jazykových špecifík je diskurz tvorenýpomocou diskurzívnych formácií, modalít výpovedí a formovania pojmov. Tieto diskurzívne regulatívy tvoria základnú líniu diskurzu v tejto monografii. Cieľom je teda vytvoriť diskurz konceptu disciplíny ako prostriedku výchovy v praxi začínajúceho učiteľa.

  • Název v anglickém jazyce

    Novice teachers and their concept of discipline on second ground in basic school

  • Popis výsledku anglicky

    In the presented monography work the definition of elements of the professional dialogue related to the process of pedagogical thinking was applied in the base-line of discipline conception as one of the means of education in its basic definition and classification of the lower theoretical levels (discipline, training process, means of education) and application levels (perception of discipline, outlining the processes of discipline, strategies of applying). These are meta-theorethically substantiated and they extend into the praxeological use within the context of theoretical research of the theory and methodology of education. The facts acquired in this work confirm that various problems associated with defining the notion of discipline and its theories and concepts are more difficult and disputable than a basic - trivial frame of academic and pedagogical knowledge or general - public discourse on discipline.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7315-250-5

  • Počet stran knihy

    131

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy