Příspěvek k teoretické analýze referenčního rámce výtvarné a galerijní pedagogiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158454" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158454 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.kuv.upol.cz/index.php?seo_url=aktualni-cislo&casopis=8&clanek=91" target="_blank" >http://www.kuv.upol.cz/index.php?seo_url=aktualni-cislo&casopis=8&clanek=91</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příspěvek k teoretické analýze referenčního rámce výtvarné a galerijní pedagogiky
Popis výsledku v původním jazyce
Teoretická studie se věnuje didaktickému problému mateřské disciplíny a jejího vztahu k pedagogické praxi, a to v kontextu výtvarné výchovy a vzdělávacích aktivit muzeí umění a galerií. Přináší detailní přehled specifik mateřské disciplíny, kterou je v tomto případě umělecké pole (viz Bourdieu, 2010), tedy výtvarné umění (resp. širší výtvarná kultura) spolu s jeho dějinami a teorií. Studie otevírá dílčí témata, jako je sociální podmíněnost umění, jeho symbolická funkce, smyslová a obsahová rovina a proměnlivý způsob, jakým výtvarné umění přistupuje k reprezentaci skutečnosti. Studie přináší také didaktické posouzení proměn mateřského oboru s ohledem na pedagogickou praxi.
Název v anglickém jazyce
A Paper on the Theoretical Analysis of the Frame of Reference of Art and Gallery Education
Popis výsledku anglicky
This theoretical study deals with didactic issues of the core discipline and its relationship with pedagogical practice in the context of art education and educational activities of art museums and galleries. It brings a detailed overview of the specifics of the core discipline which in this case is constituted by an artistic field (see Bourdieu, 2010) i.e. art education (or a broader art culture) and its history and theory. The study opens up particular topics such as social dependence of art, its symbolic function, sensory and content level and the changeable way in which art education approaches the representation of reality. The study also offers didactic understanding of the ongoing changes in the core discipline in view of pedagogical practice.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP407%2F12%2FP057" target="_blank" >GPP407/12/P057: Česká muzejní edukace v kontextu současných evropských trendů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Kultura, umění a výchova
ISSN
2336-1824
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
"Nestránkováno"
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—