Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příspěvek k teoretické analýze referenčního rámce výtvarné a galerijní pedagogiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158454" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158454 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.kuv.upol.cz/index.php?seo_url=aktualni-cislo&casopis=8&clanek=91" target="_blank" >http://www.kuv.upol.cz/index.php?seo_url=aktualni-cislo&casopis=8&clanek=91</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Příspěvek k teoretické analýze referenčního rámce výtvarné a galerijní pedagogiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teoretická studie se věnuje didaktickému problému mateřské disciplíny a jejího vztahu k pedagogické praxi, a to v kontextu výtvarné výchovy a vzdělávacích aktivit muzeí umění a galerií. Přináší detailní přehled specifik mateřské disciplíny, kterou je v tomto případě umělecké pole (viz Bourdieu, 2010), tedy výtvarné umění (resp. širší výtvarná kultura) spolu s jeho dějinami a teorií. Studie otevírá dílčí témata, jako je sociální podmíněnost umění, jeho symbolická funkce, smyslová a obsahová rovina a proměnlivý způsob, jakým výtvarné umění přistupuje k reprezentaci skutečnosti. Studie přináší také didaktické posouzení proměn mateřského oboru s ohledem na pedagogickou praxi.

  • Název v anglickém jazyce

    A Paper on the Theoretical Analysis of the Frame of Reference of Art and Gallery Education

  • Popis výsledku anglicky

    This theoretical study deals with didactic issues of the core discipline and its relationship with pedagogical practice in the context of art education and educational activities of art museums and galleries. It brings a detailed overview of the specifics of the core discipline which in this case is constituted by an artistic field (see Bourdieu, 2010) i.e. art education (or a broader art culture) and its history and theory. The study opens up particular topics such as social dependence of art, its symbolic function, sensory and content level and the changeable way in which art education approaches the representation of reality. The study also offers didactic understanding of the ongoing changes in the core discipline in view of pedagogical practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP407%2F12%2FP057" target="_blank" >GPP407/12/P057: Česká muzejní edukace v kontextu současných evropských trendů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kultura, umění a výchova

  • ISSN

    2336-1824

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    "Nestránkováno"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus