Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Remote and virtual laboratory as a modern instrument for induction of the pupils' inquiry activities with emphasis on the technical and science-based subjects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154264" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154264 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.2991/icaicte-15.2015.9" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2991/icaicte-15.2015.9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2991/icaicte-15.2015.9" target="_blank" >10.2991/icaicte-15.2015.9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Remote and virtual laboratory as a modern instrument for induction of the pupils' inquiry activities with emphasis on the technical and science-based subjects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The inquiry-based instruction can be, based on results of many researches and investigations, considered as beneficial and perspective, regarding mainly the current social needs. It is at the most desirable to educate individuals who are creative, able to solve problems and discover unusual solutions. We react on the mentioned facts in this article by an implementation of modern technologies into a concept of the inquiry-based instruction. We work specifically on aspects bound to the remote and virtuallaboratories. The aim of the theoretical study is to specify application possibilities of the remote and virtual laboratories into the framework of the inquiry-based instruction. There were used theoretical research methods, mainly analysis, synthesis, de-duction and induction. It is obvious from the obtained results that the remote and virtual laboratories are beneficial even despite the shortcomings, and, they are fully applicable in the framework of the inquiry-based instruction.

  • Název v anglickém jazyce

    Remote and virtual laboratory as a modern instrument for induction of the pupils' inquiry activities with emphasis on the technical and science-based subjects

  • Popis výsledku anglicky

    The inquiry-based instruction can be, based on results of many researches and investigations, considered as beneficial and perspective, regarding mainly the current social needs. It is at the most desirable to educate individuals who are creative, able to solve problems and discover unusual solutions. We react on the mentioned facts in this article by an implementation of modern technologies into a concept of the inquiry-based instruction. We work specifically on aspects bound to the remote and virtuallaboratories. The aim of the theoretical study is to specify application possibilities of the remote and virtual laboratories into the framework of the inquiry-based instruction. There were used theoretical research methods, mainly analysis, synthesis, de-duction and induction. It is obvious from the obtained results that the remote and virtual laboratories are beneficial even despite the shortcomings, and, they are fully applicable in the framework of the inquiry-based instruction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    3d International Conference on Advanced Information and Communication Technology for Education (ICAICTE 2015)

  • ISBN

    978-94-6252-096-7

  • ISSN

    2352-538X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    38-40

  • Název nakladatele

    Atlantis Press

  • Místo vydání

    Paris

  • Místo konání akce

    Guangzhou, China

  • Datum konání akce

    15. 8. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000364860900009