Computer Games and their Use in the Inquiry-Based Instruction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154311" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154311 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Computer Games and their Use in the Inquiry-Based Instruction
Popis výsledku v původním jazyce
The inquiry-based instruction can be, based on results of many researches and investigations, considered as beneficial and perspective, regarding mainly the current social needs. It is at the most desirable to educate individuals who are creative, able to solve problems and discover unusual solutions. We react on the mentioned facts in this article by an implementation of modern technologies into a concept of the inquiry-based instruction. We work specifically on aspects bound to the computer games.
Název v anglickém jazyce
Computer Games and their Use in the Inquiry-Based Instruction
Popis výsledku anglicky
The inquiry-based instruction can be, based on results of many researches and investigations, considered as beneficial and perspective, regarding mainly the current social needs. It is at the most desirable to educate individuals who are creative, able to solve problems and discover unusual solutions. We react on the mentioned facts in this article by an implementation of modern technologies into a concept of the inquiry-based instruction. We work specifically on aspects bound to the computer games.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Turkish Online Journal of Educational Technology
ISSN
2146-7242
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
July
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
122-124
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—