Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Choice of Educational and Professional Path of Basic School Pupils as a Component of the Realisation of the Technical Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154316" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154316 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tojet.net/special/2015_8_1.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2015_8_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Choice of Educational and Professional Path of Basic School Pupils as a Component of the Realisation of the Technical Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the issue of career choice from the point of view of a pupil of the second stage of basic school (ISCED2) and the instruction of a general technical subject. The educational area Člověk a svět práce (i.e. Man and the world of employment) contributes to the issue of the pupils' choice of further educational and professional path mainly by the fact that it allows pupils to cognize the selected professions and occupations - they indirectly develop the set of soft skills (including the self-efficacy and self-assessment). These can be a key to a choice of further educational path which is in accordance with the real possibilities and abilities of the pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    The Choice of Educational and Professional Path of Basic School Pupils as a Component of the Realisation of the Technical Education

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the issue of career choice from the point of view of a pupil of the second stage of basic school (ISCED2) and the instruction of a general technical subject. The educational area Člověk a svět práce (i.e. Man and the world of employment) contributes to the issue of the pupils' choice of further educational and professional path mainly by the fact that it allows pupils to cognize the selected professions and occupations - they indirectly develop the set of soft skills (including the self-efficacy and self-assessment). These can be a key to a choice of further educational path which is in accordance with the real possibilities and abilities of the pupils.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0166" target="_blank" >EE2.3.20.0166: Centrum teorie vzdělávání přírodovědných oborů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    2146-7242

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    August

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    552-558

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus