The Choice of Educational and Professional Path of Basic School Pupils as a Component of the Realisation of the Technical Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154316" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154316 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.tojet.net/special/2015_8_1.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2015_8_1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Choice of Educational and Professional Path of Basic School Pupils as a Component of the Realisation of the Technical Education
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the issue of career choice from the point of view of a pupil of the second stage of basic school (ISCED2) and the instruction of a general technical subject. The educational area Člověk a svět práce (i.e. Man and the world of employment) contributes to the issue of the pupils' choice of further educational and professional path mainly by the fact that it allows pupils to cognize the selected professions and occupations - they indirectly develop the set of soft skills (including the self-efficacy and self-assessment). These can be a key to a choice of further educational path which is in accordance with the real possibilities and abilities of the pupils.
Název v anglickém jazyce
The Choice of Educational and Professional Path of Basic School Pupils as a Component of the Realisation of the Technical Education
Popis výsledku anglicky
The article deals with the issue of career choice from the point of view of a pupil of the second stage of basic school (ISCED2) and the instruction of a general technical subject. The educational area Člověk a svět práce (i.e. Man and the world of employment) contributes to the issue of the pupils' choice of further educational and professional path mainly by the fact that it allows pupils to cognize the selected professions and occupations - they indirectly develop the set of soft skills (including the self-efficacy and self-assessment). These can be a key to a choice of further educational path which is in accordance with the real possibilities and abilities of the pupils.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0166" target="_blank" >EE2.3.20.0166: Centrum teorie vzdělávání přírodovědných oborů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Turkish Online Journal of Educational Technology
ISSN
2146-7242
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
August
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
552-558
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—