Příspěvek obecně technického předmětu k problematice kariérového rozhodování žáků základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154401" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154401 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.kteiv.upol.cz/tvv_web/tvv15/tvv_2015_proceedings.pdf" target="_blank" >http://www.kteiv.upol.cz/tvv_web/tvv15/tvv_2015_proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2015.005" target="_blank" >10.5507/tvv.2015.005</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příspěvek obecně technického předmětu k problematice kariérového rozhodování žáků základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá možnostmi podpory kariérového rozhodování v rámci realizace výuky obecně technického předmětu. Vzdělávací oblast Člověk a svět práce přispívá k problematice volby další vzdělávací a profesní dráhy žáků jednak přímo - umožňuje žákům poznání vybraných profesí, jednak nepřímo - rozvíjením souboru měkkých dovedností, mezi něž patří také sebeúčinnost a sebehodnocení. Ty jsou nezbytné pro úspěšnou volbu další vzdělávací cesty tak, aby tato byla v souladu s možnostmi a schopnostmi žáků.
Název v anglickém jazyce
The Contribution of a General Technical Subject to the Issue of the Career Choice of the Basic School Pupils
Popis výsledku anglicky
The article deals the possibilities of support of the career choice during the realisation of the general technical subject's instruction. The educational sphere Člověk a svět práce (i.e. Man and the world of employment) contributes to the issue of the choice of further pupils' educational and professional path both directly (it allows the children to cognize the selected professions), and indirectly - by the development of the soft skills, including the self-efficacy and self-assessment. These are essential for the successful choice of the further educational path to be in accordance with the possibilities and abilities of the pupils.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0166" target="_blank" >EE2.3.20.0166: Centrum teorie vzdělávání přírodovědných oborů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1/2015
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
113-119
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—