Možnosti rozvoje sebepojetí žáka v technické výchově na primární škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154364" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154364 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.009" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.009</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.009" target="_blank" >10.5507/jtie.2015.009</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti rozvoje sebepojetí žáka v technické výchově na primární škole
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá problematikou rozvoje osobnostních kvalit žáka v oblasti technické výchovy na primární škole. Vzhledem k interdisciplinárnímu charakteru poskytuje primární škola dobré možnosti k rozvoji nejen poznatkové báze, ale také osobnostních kvalit žáka, a to prostřednictvím tvůrčí, kooperativní či problémové činnosti. Sebepojetí žáka je ve stati prezentováno jako konstrukt založený na informacích poskytovaných okolím žáka. Pro vytváření sebepojetí je významná jak aktivita samotná, tak činnost kooperativní, která umožňuje reflexi vlastní činnosti i názorů ostatních. V tomto smyslu je sebehodnocení v technické výchově prezentováno jako nedílná složka sebepojetí, která ovlivňuje jeho formování. Součástí článku je výzkumná sonda mapující učitelskévnímání faktorů rozhodujících při vytváření žákova sebepojetí.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of the pupil's self concept development in the field of technical education at the primary school
Popis výsledku anglicky
The article deals with the development of pupil's personal qualities in the field of technical education at the level of primary school (ISCED1). Due to its interdisciplinary nature, the primary school provides good opportunities to develop not only theknowledge base, but also pupil's personal qualities through a creative, collaborative or a problem activity. Pupil's self-concept is presented as a construct based on the information provided by the student's environment. For the self-concept creation, the activity itself is significant as well as the cooperative activity, which allows to perform reflection of one's own actions and also of opinions of others. In this sense, the self-assessment in the field of technical education is presented as an integral component of the self-assessment, which affects its formation. The article includes an investigative study mapping the teachers' perceptions of the factors determining the creation of the pupil's self-image.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1/2015
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
105-113
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—