Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti rozvoje sebepojetí žáka v technické výchově na primární škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154364" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154364 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.009" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.009</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.009" target="_blank" >10.5507/jtie.2015.009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti rozvoje sebepojetí žáka v technické výchově na primární škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá problematikou rozvoje osobnostních kvalit žáka v oblasti technické výchovy na primární škole. Vzhledem k interdisciplinárnímu charakteru poskytuje primární škola dobré možnosti k rozvoji nejen poznatkové báze, ale také osobnostních kvalit žáka, a to prostřednictvím tvůrčí, kooperativní či problémové činnosti. Sebepojetí žáka je ve stati prezentováno jako konstrukt založený na informacích poskytovaných okolím žáka. Pro vytváření sebepojetí je významná jak aktivita samotná, tak činnost kooperativní, která umožňuje reflexi vlastní činnosti i názorů ostatních. V tomto smyslu je sebehodnocení v technické výchově prezentováno jako nedílná složka sebepojetí, která ovlivňuje jeho formování. Součástí článku je výzkumná sonda mapující učitelskévnímání faktorů rozhodujících při vytváření žákova sebepojetí.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of the pupil's self concept development in the field of technical education at the primary school

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the development of pupil's personal qualities in the field of technical education at the level of primary school (ISCED1). Due to its interdisciplinary nature, the primary school provides good opportunities to develop not only theknowledge base, but also pupil's personal qualities through a creative, collaborative or a problem activity. Pupil's self-concept is presented as a construct based on the information provided by the student's environment. For the self-concept creation, the activity itself is significant as well as the cooperative activity, which allows to perform reflection of one's own actions and also of opinions of others. In this sense, the self-assessment in the field of technical education is presented as an integral component of the self-assessment, which affects its formation. The article includes an investigative study mapping the teachers' perceptions of the factors determining the creation of the pupil's self-image.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1/2015

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    105-113

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus