Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Osobnost dítěte v kontextu vady sluchu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155292" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155292 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Osobnost dítěte v kontextu vady sluchu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem práce bylo přinést nové poznatky o osobnosti dětí se sluchovým postižením. Pilotáž u skupiny dětí se sluchovým postižením přinesla podklady pro potřebné modifikace a vytvoření verze ve znakovém jazyce. Metodologicky bylo využito kvantitativního i kvalitativního přístupu. Kohorta dětí se sluchovým postižením reprezentuje cca 85% této populace navštěvující školy pro sluchově postižené v České republice. Srovnáním skupiny probandů se sluchovým postižením a skupiny slyšících vrstevníků pomocí osobnostního dotazníku B-J.E.P.I. byly získány výsledky, které byly statisticky zpracovány. Lze konstatovat, že v modifikované podobě dotazník, nazvaný B-J.E.P.I.-SP vykazuje požadovanou validitu i reliabilitu pro skupinu dětí se sluchovým postižením. Práce přinesla informaci o možnosti využití osobnostního dotazníku B-J.E.P.I.-SP a obraz osobnosti současných dětí se sluchovým postižením.

  • Název v anglickém jazyce

    Personality of the child in the context of hearing impairment

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of presentd research was to bring new knowledge about the personality of children with hearing impairment. A pilot study in a group of children with hearing impairment brought the necessary basis for the modification and creation a version of sign language. Methodologically was used quantitative and qualitative approach. A cohort of children with hearing impairment represents about 85% of the population attending school for the deaf in the Czech Republic. Comparing the group of probands with hearing disabilities and group their hearing peers personality using the questionnaire B-J.E.P.I. were obtained results were statistically analyzed. It can be concluded that a modified form of the questionnaire, called B-J.E.P.I.-SP delivers the required validity and reliability for a group of children with hearing impairment. Work has posted information related to usage of personality questionnaire B-J.E.P.I.-SP and the current picture of the personality of children with hearing impairment

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-4729-2

  • Počet stran knihy

    227

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy