Osobnost dítěte v kontextu vady sluchu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155292" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155292 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Osobnost dítěte v kontextu vady sluchu
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem práce bylo přinést nové poznatky o osobnosti dětí se sluchovým postižením. Pilotáž u skupiny dětí se sluchovým postižením přinesla podklady pro potřebné modifikace a vytvoření verze ve znakovém jazyce. Metodologicky bylo využito kvantitativního i kvalitativního přístupu. Kohorta dětí se sluchovým postižením reprezentuje cca 85% této populace navštěvující školy pro sluchově postižené v České republice. Srovnáním skupiny probandů se sluchovým postižením a skupiny slyšících vrstevníků pomocí osobnostního dotazníku B-J.E.P.I. byly získány výsledky, které byly statisticky zpracovány. Lze konstatovat, že v modifikované podobě dotazník, nazvaný B-J.E.P.I.-SP vykazuje požadovanou validitu i reliabilitu pro skupinu dětí se sluchovým postižením. Práce přinesla informaci o možnosti využití osobnostního dotazníku B-J.E.P.I.-SP a obraz osobnosti současných dětí se sluchovým postižením.
Název v anglickém jazyce
Personality of the child in the context of hearing impairment
Popis výsledku anglicky
The aim of presentd research was to bring new knowledge about the personality of children with hearing impairment. A pilot study in a group of children with hearing impairment brought the necessary basis for the modification and creation a version of sign language. Methodologically was used quantitative and qualitative approach. A cohort of children with hearing impairment represents about 85% of the population attending school for the deaf in the Czech Republic. Comparing the group of probands with hearing disabilities and group their hearing peers personality using the questionnaire B-J.E.P.I. were obtained results were statistically analyzed. It can be concluded that a modified form of the questionnaire, called B-J.E.P.I.-SP delivers the required validity and reliability for a group of children with hearing impairment. Work has posted information related to usage of personality questionnaire B-J.E.P.I.-SP and the current picture of the personality of children with hearing impairment
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-4729-2
Počet stran knihy
227
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—