Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Několik úvah v souvislosti s projektem Mezinárodní srovnávací studie vzdělávání učitelů matematiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156910" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156910 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Několik úvah v souvislosti s projektem Mezinárodní srovnávací studie vzdělávání učitelů matematiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mezinárodní projekty TIMSS, PISA a jim podobné se věnují testování znalostí žáků základních škol mimo jiné také v matematice. Veřejnost si všímá výsledků tohoto testování především ve smyslu pořadí států podle úspěšnosti. Ukazuje se ale, že se závislostmíry úspěchů v testech na státu, odkud žáci pocházejí, nedá prokázat. Mnohé naznačuje spíše závislosti úspěšnosti žáků na kompetencích jejich učitelů. Tyto kompetence se však dají těžko testovat - v České republice ani ve většině ostatních evropských zemí, na rozdíl od Číny, nelze žádnou administrativní cestou zavést takové povinné testování učitelů. Proto se některé studie, jako je např. Mezinárodní srovnávací studie vzdělávání učitelů matematiky (International comparative study in mathematics teachertraining (ICSMTT)), věnují testování alespoň studentů učitelství matematiky. Článek se zamýšlí nad některými okolnostmi s tímto souvisejícími a popisuje také z českého pohledu poněkud překvapivé priority ve vzdělávání učitelů v Číně.

  • Název v anglickém jazyce

    Some considerations in connection with the project International comparative study in mathematics teacher training Some considerations in connection with the project International comparative study in mathematics teacher training S

  • Popis výsledku anglicky

    International projects TIMSS, PISA and similar deal with testing pupils' knowledge, among others in mathematics. The public notices their results especially in terms of ranking countries according to their success in these tests. It turns out, however, that the dependence of success in tests on the country, from which pupils come, cannot be proved. Rather, there is a dependence on competence of these pupils' teachers. This competence, however, is difficult to test - both in the Czech Republic and in most other European countries, unlike China, there is no administrative way to introduce mandatory testing of teachers. Therefore some studies, such as International comparative study in mathematics teacher training (ICSMTT), are devoted to testing at leastpre-service mathematics teachers. The article looks into some problems connected to this topic and also describes somewhat surprising priority (from the Czech point of view) in teacher education in China.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Učitel matematiky

  • ISSN

    1210-9037

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24/2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    17-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus