Několik úvah v souvislosti s projektem Mezinárodní srovnávací studie vzdělávání učitelů matematiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156910" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156910 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Několik úvah v souvislosti s projektem Mezinárodní srovnávací studie vzdělávání učitelů matematiky
Popis výsledku v původním jazyce
Mezinárodní projekty TIMSS, PISA a jim podobné se věnují testování znalostí žáků základních škol mimo jiné také v matematice. Veřejnost si všímá výsledků tohoto testování především ve smyslu pořadí států podle úspěšnosti. Ukazuje se ale, že se závislostmíry úspěchů v testech na státu, odkud žáci pocházejí, nedá prokázat. Mnohé naznačuje spíše závislosti úspěšnosti žáků na kompetencích jejich učitelů. Tyto kompetence se však dají těžko testovat - v České republice ani ve většině ostatních evropských zemí, na rozdíl od Číny, nelze žádnou administrativní cestou zavést takové povinné testování učitelů. Proto se některé studie, jako je např. Mezinárodní srovnávací studie vzdělávání učitelů matematiky (International comparative study in mathematics teachertraining (ICSMTT)), věnují testování alespoň studentů učitelství matematiky. Článek se zamýšlí nad některými okolnostmi s tímto souvisejícími a popisuje také z českého pohledu poněkud překvapivé priority ve vzdělávání učitelů v Číně.
Název v anglickém jazyce
Some considerations in connection with the project International comparative study in mathematics teacher training Some considerations in connection with the project International comparative study in mathematics teacher training S
Popis výsledku anglicky
International projects TIMSS, PISA and similar deal with testing pupils' knowledge, among others in mathematics. The public notices their results especially in terms of ranking countries according to their success in these tests. It turns out, however, that the dependence of success in tests on the country, from which pupils come, cannot be proved. Rather, there is a dependence on competence of these pupils' teachers. This competence, however, is difficult to test - both in the Czech Republic and in most other European countries, unlike China, there is no administrative way to introduce mandatory testing of teachers. Therefore some studies, such as International comparative study in mathematics teacher training (ICSMTT), are devoted to testing at leastpre-service mathematics teachers. The article looks into some problems connected to this topic and also describes somewhat surprising priority (from the Czech point of view) in teacher education in China.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Svazek periodika
24/2015
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
17-28
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—