Pracovní výchova v kontextu vývoje předškolního kurikula
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158415" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158415 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.010" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.010</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.010" target="_blank" >10.5507/jtie.2015.010</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pracovní výchova v kontextu vývoje předškolního kurikula
Popis výsledku v původním jazyce
Autorka v rámci teoretické studie provádí analýzu vzdělávacích programů pro mateřské školy, které vznikaly od roku 1945 po současnost. Z hlediska cílů a obsahu předškolního vzdělávání se zaměřuje na pracovní výchovu, která do roku 1990 byla součástí povinného vzdělávacího obsahu jako jedna z výchovných složek. V roce 2001 se předškolní pedagogové seznamují se zcela odlišným kurikulem, a tím i s novým pojetím vzdělávacích oblastí, jejichž součástí je polytechnické vzdělávání, a to již ne jako složka výchovy, ale v podobě vědomostí, dovedností a postojů. Na základě stanovených kritérií autorka sleduje zásadní rozdíly v pojetí pracovní výchovy v období socialistického školství a v pojetí současného předškolního kurikula.
Název v anglickém jazyce
Manual training in the context of preschool curriculum
Popis výsledku anglicky
In her theoretical study, the author performed an analysis of educational programs for kindergartens that have been developed since 1945. In terms of the objectives and content of preschool education the author focuses on manual training, which had been,until 1990, included in the compulsory educational content as one of the components of education. In 2001 preschool teachers were presented with a completely different curriculum and also a new concept of educational areas, which included polytechnic education not as a component of education but in the form of knowledge, skills and attitudes contained in all educational areas. Based on the predetermined criteria the author monitored the basic differences in manual training during socialist education and in the context of the current preschool curriculum.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
114-126
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—