Accessibility of Websites for Individuals with Visual Impairment in Relation to Validity of the Source Code in Tertiary Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A33163127" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:33163127 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2016/B11/S03.067" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2016/B11/S03.067</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2016/B11/S03.067" target="_blank" >10.5593/SGEMSOCIAL2016/B11/S03.067</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Accessibility of Websites for Individuals with Visual Impairment in Relation to Validity of the Source Code in Tertiary Education
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is aimed at determining the specifics of website accessibility for visually impaired individuals in the context of source code validity according to the W3 consortium at individual universities in the Czech and Slovak Republic. In 2015, we analysed the relation between validity and e-Accessibility at 106 public, state and private universities in total. Our results have confirmed the important finding that even despite the generally defined requirement for source code validity in the context of e-Accessibility, the actual relation between the source code validity and the resulting rating of the particular website e-Accessibility is relatively low. Within the correlation analysis, we have evaluated the rate of relations between the source code validity and the e-Accessibility rating by using the Pearson correlation coefficient. The analysis resulted in negative value of the correlation coefficient (r = -0.27).
Název v anglickém jazyce
Accessibility of Websites for Individuals with Visual Impairment in Relation to Validity of the Source Code in Tertiary Education
Popis výsledku anglicky
The paper is aimed at determining the specifics of website accessibility for visually impaired individuals in the context of source code validity according to the W3 consortium at individual universities in the Czech and Slovak Republic. In 2015, we analysed the relation between validity and e-Accessibility at 106 public, state and private universities in total. Our results have confirmed the important finding that even despite the generally defined requirement for source code validity in the context of e-Accessibility, the actual relation between the source code validity and the resulting rating of the particular website e-Accessibility is relatively low. Within the correlation analysis, we have evaluated the rate of relations between the source code validity and the e-Accessibility rating by using the Pearson correlation coefficient. The analysis resulted in negative value of the correlation coefficient (r = -0.27).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP14-33854P" target="_blank" >GP14-33854P: e-Přístupnost pro studenty se zrakovým postižením na vysokých školách v České a Slovenské republice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SGEM2016 Conference Proceedings
ISBN
978-619-7105-70-4
ISSN
2367-5659
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
521-528
Název nakladatele
STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Albena, Bulgaria
Datum konání akce
26. 8. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—