Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Benefits of the support of polytechnic education for non-technical schools' students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73575696" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73575696 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042816000744/pdf?md5=7152edc735b0a839fd1a3f4895bfbcd0&pid=1-s2.0-S1877042816000744-main.pdf" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042816000744/pdf?md5=7152edc735b0a839fd1a3f4895bfbcd0&pid=1-s2.0-S1877042816000744-main.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.049" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2016.02.049</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Benefits of the support of polytechnic education for non-technical schools' students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The addition of the polytechnic education to the curriculum of non-technical schools is currently a highly discussed topic that reflects the declining interest in technical fields of study and activities. Approaches to promoting technological and polytechnic education are numerous. However, the problem tends to be simplified to the issue of processing materials, which does not take into account the wide range of techniques and technologies, nowadays largely represented by information and communication technologies. With these facts in mind, an experiment was conducted, focused on the addition of a thematic unit of computer aided design (drafting) in 2D and 3D supported by CAD system to the curriculum of grammar schools with a 6- or 8-year study program, for the time period of 6 months. The submitted study presents a summary of contributions and results of the experiment, using the method of investigative research carried out among the teachers of grammar schools with a 6-or 8- study year programs, who had implemented the training of the above mentioned subject.

  • Název v anglickém jazyce

    Benefits of the support of polytechnic education for non-technical schools' students

  • Popis výsledku anglicky

    The addition of the polytechnic education to the curriculum of non-technical schools is currently a highly discussed topic that reflects the declining interest in technical fields of study and activities. Approaches to promoting technological and polytechnic education are numerous. However, the problem tends to be simplified to the issue of processing materials, which does not take into account the wide range of techniques and technologies, nowadays largely represented by information and communication technologies. With these facts in mind, an experiment was conducted, focused on the addition of a thematic unit of computer aided design (drafting) in 2D and 3D supported by CAD system to the curriculum of grammar schools with a 6- or 8-year study program, for the time period of 6 months. The submitted study presents a summary of contributions and results of the experiment, using the method of investigative research carried out among the teachers of grammar schools with a 6-or 8- study year programs, who had implemented the training of the above mentioned subject.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    "149-159"

  • Název nakladatele

    Elsevier (NL)

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Istanbul, Turkey

  • Datum konání akce

    13. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000387478700019