Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Approaches to supporting technical education at humanities-oriented schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73581361" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73581361 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.arjonline.org/american-research-journal-of-humanities-and-social-sciences/table-of-content-2017" target="_blank" >https://www.arjonline.org/american-research-journal-of-humanities-and-social-sciences/table-of-content-2017</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Approaches to supporting technical education at humanities-oriented schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technological and polytechnic education in the field of computer aided design in 2D and 3D at non-technical secondary schools represents a new and relatively unexplored area. Approaches to promoting technological and polytechnic education are numerous. However, the problem tends to be simplified to the issue of processing materials, which does not take into account the wide range of techniques and technologies, nowadays largely represented by information and communication technologies. With these facts in mind, an experiment was conducted, focused on the addition of a thematic unit of computer aided design in 2D and 3D supported by CAD system to the curriculum of grammar schools, for the time period of 6 months. The submitted study presents a summary of contributions and results of the experiment, using the method of investigative research carried out among the students and teachers of grammar schools, who had implemented the training of the above mentioned subject.

  • Název v anglickém jazyce

    Approaches to supporting technical education at humanities-oriented schools

  • Popis výsledku anglicky

    Technological and polytechnic education in the field of computer aided design in 2D and 3D at non-technical secondary schools represents a new and relatively unexplored area. Approaches to promoting technological and polytechnic education are numerous. However, the problem tends to be simplified to the issue of processing materials, which does not take into account the wide range of techniques and technologies, nowadays largely represented by information and communication technologies. With these facts in mind, an experiment was conducted, focused on the addition of a thematic unit of computer aided design in 2D and 3D supported by CAD system to the curriculum of grammar schools, for the time period of 6 months. The submitted study presents a summary of contributions and results of the experiment, using the method of investigative research carried out among the students and teachers of grammar schools, who had implemented the training of the above mentioned subject.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    American Research Journal of Humanities and Social Sciences

  • ISSN

    2378-7031

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    1-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus