Pregraduální příprava sociálních pedagogů v kontextu společenských změn
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577872" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577872 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pregraduální příprava sociálních pedagogů v kontextu společenských změn
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je seznámení s výsledky výzkumu, který se týkal motivačních tendencí a motivace studentů sociální pedagogiky k výkonu. V úvodu nabízíme přehled pojetí sociální pedagogiky ve vybraných evropských zemí. Součástí je také návrh inovativní koncepce předmětového portfolia studia sociální pedagogiky. Motivem je hledání možností uplatnění sociálního pedagoga na trhu práce v podmínkách České republiky, přičemž zohledňujeme požadavek svébytnosti a atraktivnosti této profese. Profil absolventa tak utváří profesionál, který mimo jiné nanejvýš atraktivně a přesvědčivě prezentuje např. zdravý životní styl, spolupodílí se nebo vytváří mediální kampaň varující před rizikovým chováním, je schopen její následné analýzy, návrhu dalších opatření apod.
Název v anglickém jazyce
Undergraduate preparation of social pedagogues in the context of social changes
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to present the results of research into motivational tendencies and achievement motivation of social pedagogy students. In the introduction we give an outline of the concepts of social pedagogy in chosen European countries. We also include a proposal of an innovative concept of social pedagogy curriculum. Our motivation is to search employment possibilities of a social pedagogue in the labor market in the situation of the Czech Republic; we také into consideration the independence and attractiveness requirement of this profession. The graduate profile is thus formed by a professional person, who, among other things, presents e.g. healthy lifestyle in a very attractive and persuasive manner, he or she can collaborate or create a media campaign against risk behavior, can analyze its effects, can propose further measures, etc.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium (print)
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
28-38
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—