Foreign Language as Teachers' Skill in the 21st Century
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579681" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579681 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Foreign Language as Teachers' Skill in the 21st Century
Popis výsledku v původním jazyce
The article analyses English language knowledge as one of the teachers' skills in the 21 st century. Emphasis is put on English for specific purposes and its significance for the profession of a lower-secondary teacher. The target group of teachers is so-called non-linguists, i. e. those who are not qualified to teach a foreign language. The paper also describes new features and demands thattoday's world puts on individuals and which teachers must face. It includes some partial results of a research carried out at the Faculty of Education, Palacký University Olomouc among future lower- secondary teachers. Its aim was to reveal students' opinions on the importance of the English language within their future professional duties.
Název v anglickém jazyce
Foreign Language as Teachers' Skill in the 21st Century
Popis výsledku anglicky
The article analyses English language knowledge as one of the teachers' skills in the 21 st century. Emphasis is put on English for specific purposes and its significance for the profession of a lower-secondary teacher. The target group of teachers is so-called non-linguists, i. e. those who are not qualified to teach a foreign language. The paper also describes new features and demands thattoday's world puts on individuals and which teachers must face. It includes some partial results of a research carried out at the Faculty of Education, Palacký University Olomouc among future lower- secondary teachers. Its aim was to reveal students' opinions on the importance of the English language within their future professional duties.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium (print)
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
26-35
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—