Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Foreign Language as Teachers' Skill in the 21st Century

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579681" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579681 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Foreign Language as Teachers' Skill in the 21st Century

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article analyses English language knowledge as one of the teachers' skills in the 21 st century. Emphasis is put on English for specific purposes and its significance for the profession of a lower-secondary teacher. The target group of teachers is so-called non-linguists, i. e. those who are not qualified to teach a foreign language. The paper also describes new features and demands thattoday's world puts on individuals and which teachers must face. It includes some partial results of a research carried out at the Faculty of Education, Palacký University Olomouc among future lower- secondary teachers. Its aim was to reveal students' opinions on the importance of the English language within their future professional duties.

  • Název v anglickém jazyce

    Foreign Language as Teachers' Skill in the 21st Century

  • Popis výsledku anglicky

    The article analyses English language knowledge as one of the teachers' skills in the 21 st century. Emphasis is put on English for specific purposes and its significance for the profession of a lower-secondary teacher. The target group of teachers is so-called non-linguists, i. e. those who are not qualified to teach a foreign language. The paper also describes new features and demands thattoday's world puts on individuals and which teachers must face. It includes some partial results of a research carried out at the Faculty of Education, Palacký University Olomouc among future lower- secondary teachers. Its aim was to reveal students' opinions on the importance of the English language within their future professional duties.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium (print)

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    26-35

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus