Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Children's concepts of the family in pre-school age

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579948" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579948 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2016.0751" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/inted.2016.0751</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2016.0751" target="_blank" >10.21125/inted.2016.0751</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Children's concepts of the family in pre-school age

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is focused on understanding both the way in which preschool children conceptualize their immediate social environment and the contents and formal aspects of their family preconceptions. The theoretical framework of the paper define key concepts of developmental and cognitive psychology as well as an overview of the state and the most important results of current exploration of this issue. The empirical part of the paper is a qualitative study of children's concepts of family. The data were collected using semi-structured individual (phenomenographical) interview, for data analysis we used the open coding and subsequent categorization of in vivo codes. The results are interpreted according to the identified categories and there are specified main criteria which children apply when defining the concept of family in the studied developmental stages. Research findings are related to the particularities of developmental period.

  • Název v anglickém jazyce

    Children's concepts of the family in pre-school age

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on understanding both the way in which preschool children conceptualize their immediate social environment and the contents and formal aspects of their family preconceptions. The theoretical framework of the paper define key concepts of developmental and cognitive psychology as well as an overview of the state and the most important results of current exploration of this issue. The empirical part of the paper is a qualitative study of children's concepts of family. The data were collected using semi-structured individual (phenomenographical) interview, for data analysis we used the open coding and subsequent categorization of in vivo codes. The results are interpreted according to the identified categories and there are specified main criteria which children apply when defining the concept of family in the studied developmental stages. Research findings are related to the particularities of developmental period.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2016 Proceeding

  • ISBN

    978-84-608-5617-7

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    7422-7427

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    7. 3. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku