Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher: as adult learner in pedagogical leadership in schools providing compulsory education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73580076" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73580076 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher: as adult learner in pedagogical leadership in schools providing compulsory education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teachers are the foundational component in school system. Especially in recent decades, more and more teachers have been asked to respond to various educational activities. In order to fulfill all the responsibilities, in the career life of a teacher, he/she not only is a teacher, but also as an adult learner. While teacher learning obviously involves knowing one's content matter and the ways in which content matter can be learned, it also involves managing the relationship with school leaders and students. It is this latter aspect that constitutes my primary area of interest, which is teacher's role in pedagogical leadership. In order to fulfil the research aims, in this study, data was collected by semi -structured interview with the teachers and other relevant stakeholders from 5 schools. Results shows, there are three main categories about how is pedagogical leadership support teacher learning, and there are feel there are three main factors limit the learning process.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher: as adult learner in pedagogical leadership in schools providing compulsory education

  • Popis výsledku anglicky

    Teachers are the foundational component in school system. Especially in recent decades, more and more teachers have been asked to respond to various educational activities. In order to fulfill all the responsibilities, in the career life of a teacher, he/she not only is a teacher, but also as an adult learner. While teacher learning obviously involves knowing one's content matter and the ways in which content matter can be learned, it also involves managing the relationship with school leaders and students. It is this latter aspect that constitutes my primary area of interest, which is teacher's role in pedagogical leadership. In order to fulfil the research aims, in this study, data was collected by semi -structured interview with the teachers and other relevant stakeholders from 5 schools. Results shows, there are three main categories about how is pedagogical leadership support teacher learning, and there are feel there are three main factors limit the learning process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of MAC-ETL 2016

  • ISBN

    978-80-88085-11-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    281-287

  • Název nakladatele

    MAC Prague consulting Ltd.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic

  • Datum konání akce

    9. 12. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku