Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Theory of knowledge space and monitoring of writing process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73585905" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73585905 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_4-2016online.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_4-2016online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Theory of knowledge space and monitoring of writing process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the following text we present possible approach to monitoring of text production process among elementary school pupils. We proceed from so-called theory of knowledge space and from knowledge dimension of Bloom´s taxonomy of cognitive domain. It covers not only facts and concepts but also process and metacognitive knowledge which are integral parts of writing process itself. These are being often missed out during teaching and evaluation of pupils – attention is in many cases incorrectly paid to knowledge of facts and concepts, it means text models. In the following paper we present part of the findings resulting from qualitative research survey based on the research work with experimental group of pupils aged 13–14.

  • Název v anglickém jazyce

    Theory of knowledge space and monitoring of writing process

  • Popis výsledku anglicky

    In the following text we present possible approach to monitoring of text production process among elementary school pupils. We proceed from so-called theory of knowledge space and from knowledge dimension of Bloom´s taxonomy of cognitive domain. It covers not only facts and concepts but also process and metacognitive knowledge which are integral parts of writing process itself. These are being often missed out during teaching and evaluation of pupils – attention is in many cases incorrectly paid to knowledge of facts and concepts, it means text models. In the following paper we present part of the findings resulting from qualitative research survey based on the research work with experimental group of pupils aged 13–14.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium (print)

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    IV

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    7-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus