Theory of knowledge space and monitoring of writing process
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73585905" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73585905 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_4-2016online.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_4-2016online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Theory of knowledge space and monitoring of writing process
Popis výsledku v původním jazyce
In the following text we present possible approach to monitoring of text production process among elementary school pupils. We proceed from so-called theory of knowledge space and from knowledge dimension of Bloom´s taxonomy of cognitive domain. It covers not only facts and concepts but also process and metacognitive knowledge which are integral parts of writing process itself. These are being often missed out during teaching and evaluation of pupils – attention is in many cases incorrectly paid to knowledge of facts and concepts, it means text models. In the following paper we present part of the findings resulting from qualitative research survey based on the research work with experimental group of pupils aged 13–14.
Název v anglickém jazyce
Theory of knowledge space and monitoring of writing process
Popis výsledku anglicky
In the following text we present possible approach to monitoring of text production process among elementary school pupils. We proceed from so-called theory of knowledge space and from knowledge dimension of Bloom´s taxonomy of cognitive domain. It covers not only facts and concepts but also process and metacognitive knowledge which are integral parts of writing process itself. These are being often missed out during teaching and evaluation of pupils – attention is in many cases incorrectly paid to knowledge of facts and concepts, it means text models. In the following paper we present part of the findings resulting from qualitative research survey based on the research work with experimental group of pupils aged 13–14.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium (print)
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
IV
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
7-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—