Lidé se zdravotním postižením v societě pohledem žáků středního školního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73580331" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73580331 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://uss.upol.cz/cs/sbornik-prispevku-z-konference-koheze-specialni-pedagogiky-v-soucasnosti/" target="_blank" >https://uss.upol.cz/cs/sbornik-prispevku-z-konference-koheze-specialni-pedagogiky-v-soucasnosti/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Lidé se zdravotním postižením v societě pohledem žáků středního školního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika integrace, inkluze a společného vzdělávání je aktuálním tématem, které se v současné době řeší z různých úhlů pohledu. Zjišťují se názory a zkušenosti pedagogů, rodičů i samotných žáků. Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu, který byl realizován mezi 180 žáky 3. - 5. ročníků základních škol v Olomouckém kraji. Střední školní věk respondentů byl zvolen vzhledem k tomu, že bývá předmětem zkoumání poměrně sporadicky, přestože se jedná o věk, kdy si žáci začínají vytvářet na uvedené téma vlastní názory. Cílem výzkumu bylo zjistit postoje, zkušenosti a informovanost žáků o lidech se zdravotním postižením. Použitou metodou byl dotazník. Výsledky výzkumu poukázaly na jednu stranu na to, že žáci zaujímají k lidem se zdravotním postižením spíše kladný postoj, na druhou stranu však odhalily určité mezery v informovanosti a povědomí žáků o lidech se zdravotním postižením. Závěrečná část příspěvku shrnuje výsledky výzkumu, formuluje problematické oblasti a navrhuje možnosti řešení.
Název v anglickém jazyce
People with Disabilities in Society through of Prepubescent Pupils
Popis výsledku anglicky
The problem of integration and inclusion is an actual topic in education which is currently solved from various points of view. The opinions and experiences of teachers, parents as well as pupils are found out. This contribution presents results of a research realized among 180 pupils of 3rd up to 5th grade of primary schools in Olomouc region. Above mentioned range of grades has been chosen since it is used rarely in a research even though the pupils of this age starts to create their own opinion on the discussed topic. The aim of this research is to find out how pupils think of people with disabilities. In order to to that, we used a questionnaire. The results, on the one hand, show that pupils think of people with disabilities positively, on the other hand, they reveal that pupils are not informed properly. In the conclusion we summarize the results of the research, formulate the problematic areas and suggest some possible solutions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Koheze speciální pedagogiky v současnosti.
ISBN
978-80-244-5256-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
159-170
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
15. 3. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—