Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lidé se zdravotním postižením v societě pohledem žáků středního školního věku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73580331" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73580331 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://uss.upol.cz/cs/sbornik-prispevku-z-konference-koheze-specialni-pedagogiky-v-soucasnosti/" target="_blank" >https://uss.upol.cz/cs/sbornik-prispevku-z-konference-koheze-specialni-pedagogiky-v-soucasnosti/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Lidé se zdravotním postižením v societě pohledem žáků středního školního věku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Problematika integrace, inkluze a společného vzdělávání je aktuálním tématem, které se v současné době řeší z různých úhlů pohledu. Zjišťují se názory a zkušenosti pedagogů, rodičů i samotných žáků. Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu, který byl realizován mezi 180 žáky 3. - 5. ročníků základních škol v Olomouckém kraji. Střední školní věk respondentů byl zvolen vzhledem k tomu, že bývá předmětem zkoumání poměrně sporadicky, přestože se jedná o věk, kdy si žáci začínají vytvářet na uvedené téma vlastní názory. Cílem výzkumu bylo zjistit postoje, zkušenosti a informovanost žáků o lidech se zdravotním postižením. Použitou metodou byl dotazník. Výsledky výzkumu poukázaly na jednu stranu na to, že žáci zaujímají k lidem se zdravotním postižením spíše kladný postoj, na druhou stranu však odhalily určité mezery v informovanosti a povědomí žáků o lidech se zdravotním postižením. Závěrečná část příspěvku shrnuje výsledky výzkumu, formuluje problematické oblasti a navrhuje možnosti řešení.

  • Název v anglickém jazyce

    People with Disabilities in Society through of Prepubescent Pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The problem of integration and inclusion is an actual topic in education which is currently solved from various points of view. The opinions and experiences of teachers, parents as well as pupils are found out. This contribution presents results of a research realized among 180 pupils of 3rd up to 5th grade of primary schools in Olomouc region. Above mentioned range of grades has been chosen since it is used rarely in a research even though the pupils of this age starts to create their own opinion on the discussed topic. The aim of this research is to find out how pupils think of people with disabilities. In order to to that, we used a questionnaire. The results, on the one hand, show that pupils think of people with disabilities positively, on the other hand, they reveal that pupils are not informed properly. In the conclusion we summarize the results of the research, formulate the problematic areas and suggest some possible solutions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Koheze speciální pedagogiky v současnosti.

  • ISBN

    978-80-244-5256-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    159-170

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    15. 3. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku