Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Člověk se zdravotním postižením pohledem žáků středního školního věku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593180" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593180 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://books.google.cz/books/about?id=axl9DwAAQBAJ&redir_esc=y" target="_blank" >https://books.google.cz/books/about?id=axl9DwAAQBAJ&redir_esc=y</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Člověk se zdravotním postižením pohledem žáků středního školního věku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu, který byl realizován mezi 180 žáky 3.–5. ročníků základních škol v Olomouckém kraji. Cílem výzkumu bylo zjistit postoje, zkušenosti a informovanost žáků ve vztahu k lidem se zdravotním postižením. Střední školní věk respondentů byl zvolen vzhledem k tomu, že se jedná o věk, kdy si žáci obvykle začínají vytvářet vlastní postoje a názory. Použitou metodou byl dotazník. Výsledky výzkumu poukázaly na jednu stranu na to, že žáci zaujímají k lidem se zdravotním postižením spíše kladný postoj, na druhou stranu však odhalily určité mezery v informovanosti a povědomí žáků o lidech se zdravotním postižením. Závěrečná část příspěvku shrnuje výsledky výzkumu, formuluje problematické oblasti a navrhuje možnosti řešení. V diskusi přinášíme návrh projektového vyučování vytvořeného za účelem poskytnutí prostoru pro sebezkušenost a zamyšlení se nad vlastními postoji a zvýšení informovanosti žáků o lidech se zdravotním postižením a o specifikách v komunikaci.

  • Název v anglickém jazyce

    Person with Disabilities through the Eyes of Primary School Pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the results of a research study realized among 180 pupils of 3rd up to 5th grade of primary schools in Olomouc region. The aim of this research was to find out how pupils think of people with disabilities. Above mentioned range of grades has been chosen because the pupils of this age starts to create their own attituddes and opinions. The research was carried out by means of the questionnaire method. The results, on the one hand, show that pupils think of people with disabilities positively, on the other hand, they reveal that pupils are not informed properly. In the conclusion we summarize the results of the research, formulate the problematic areas and suggest some possible solutions. Then, we come up with a proposal of project-based learning which tries to provide some information about people with disabilities and about the specifics of communication and to give them space for self-confidence and their own attitude.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mládež a hodnoty 2018: Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti.

  • ISBN

    978-80-244-5408-5

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    68-87

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    8. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku