Člověk se zdravotním postižením pohledem žáků středního školního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593180" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593180 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://books.google.cz/books/about?id=axl9DwAAQBAJ&redir_esc=y" target="_blank" >https://books.google.cz/books/about?id=axl9DwAAQBAJ&redir_esc=y</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Člověk se zdravotním postižením pohledem žáků středního školního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu, který byl realizován mezi 180 žáky 3.–5. ročníků základních škol v Olomouckém kraji. Cílem výzkumu bylo zjistit postoje, zkušenosti a informovanost žáků ve vztahu k lidem se zdravotním postižením. Střední školní věk respondentů byl zvolen vzhledem k tomu, že se jedná o věk, kdy si žáci obvykle začínají vytvářet vlastní postoje a názory. Použitou metodou byl dotazník. Výsledky výzkumu poukázaly na jednu stranu na to, že žáci zaujímají k lidem se zdravotním postižením spíše kladný postoj, na druhou stranu však odhalily určité mezery v informovanosti a povědomí žáků o lidech se zdravotním postižením. Závěrečná část příspěvku shrnuje výsledky výzkumu, formuluje problematické oblasti a navrhuje možnosti řešení. V diskusi přinášíme návrh projektového vyučování vytvořeného za účelem poskytnutí prostoru pro sebezkušenost a zamyšlení se nad vlastními postoji a zvýšení informovanosti žáků o lidech se zdravotním postižením a o specifikách v komunikaci.
Název v anglickém jazyce
Person with Disabilities through the Eyes of Primary School Pupils
Popis výsledku anglicky
The paper presents the results of a research study realized among 180 pupils of 3rd up to 5th grade of primary schools in Olomouc region. The aim of this research was to find out how pupils think of people with disabilities. Above mentioned range of grades has been chosen because the pupils of this age starts to create their own attituddes and opinions. The research was carried out by means of the questionnaire method. The results, on the one hand, show that pupils think of people with disabilities positively, on the other hand, they reveal that pupils are not informed properly. In the conclusion we summarize the results of the research, formulate the problematic areas and suggest some possible solutions. Then, we come up with a proposal of project-based learning which tries to provide some information about people with disabilities and about the specifics of communication and to give them space for self-confidence and their own attitude.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mládež a hodnoty 2018: Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti.
ISBN
978-80-244-5408-5
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
68-87
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
8. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—