The Minecraft Phenomenon in the Czech Environment (Research Report). English Version
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73580429" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73580429 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Minecraft Phenomenon in the Czech Environment (Research Report). English Version
Popis výsledku v původním jazyce
In our research, we have focused on why children actually play Minecraft, what brought them to playing Minecraft, how much time they spend in this environment and in which activities they engage, whether they have encountered risk forms of communication in this environment and how they solved any such situations. We also focused on whether and to what extent do gamers among children exhibit signs of addictive behavior. The research also explored whether gamers would welcome the integration of activities associated with playing Minecraft into regular classes at school or homework. The Minecraft Phenomenon in the Czech Environment (Research Report) ENGLISH VERSION. Available from: https://www.researchgate.net/publication/313652926_The_Minecraft_Phenomenon_in_the_Czech_Environment_Research_Report_ENGLISH_VERSION [accessed Apr 22, 2017].
Název v anglickém jazyce
The Minecraft Phenomenon in the Czech Environment (Research Report). English Version
Popis výsledku anglicky
In our research, we have focused on why children actually play Minecraft, what brought them to playing Minecraft, how much time they spend in this environment and in which activities they engage, whether they have encountered risk forms of communication in this environment and how they solved any such situations. We also focused on whether and to what extent do gamers among children exhibit signs of addictive behavior. The research also explored whether gamers would welcome the integration of activities associated with playing Minecraft into regular classes at school or homework. The Minecraft Phenomenon in the Czech Environment (Research Report) ENGLISH VERSION. Available from: https://www.researchgate.net/publication/313652926_The_Minecraft_Phenomenon_in_the_Czech_Environment_Research_Report_ENGLISH_VERSION [accessed Apr 22, 2017].
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
25
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
Google
Verze
—