Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití principů pedagogiky Marie Montessoriové v literárním semináři

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584874" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584874 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití principů pedagogiky Marie Montessoriové v literárním semináři

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie poukazuje na možnosti zvýšení efektivity literární výchovy v její klíčové aktivitě, tj. interpretaci literárního textu. Představujeme metodu literárního semináře, která vychází z respektující komunikace mezi učitelem a žáky (a zejména žáky navzájem) a opírá se se o pedagogické zásady italské lékařky Marie Montessori.

  • Název v anglickém jazyce

    Using the principles of pedagogy by Marie Montessori in a literary seminar

  • Popis výsledku anglicky

    In this article we introduce the method of literary seminar that draws from the pedagogical principles of Marie Montessori and builds on the respecting communication between teacher and pupils (and between pupil and pupil). The seminar is taking place on Gymnázium Duhovka in Prague. It presents one of the possibilities of active learning and focused work with literary texts. The process is aimed at pupil&apos;s perception of text and other activities that are connected to this. Shared reading experience helps pupils to form their reading taste and it leads them to reflection of their own readership and application of knowledge from the literary theory.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Český jazyk a literatura

  • ISSN

    0009-0786

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    68

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    79-86

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus