Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital learning objects by the view of czech mathematics teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584921" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584921 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.researchgate.net/publication/318318003_DIGITAL_LEARNING_OBJECTS_BY_THE_VIEW_OF_CZECH_MATHEMATICS_TEACHERS" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/318318003_DIGITAL_LEARNING_OBJECTS_BY_THE_VIEW_OF_CZECH_MATHEMATICS_TEACHERS</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2017.0927" target="_blank" >10.21125/edulearn.2017.0927</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital learning objects by the view of czech mathematics teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Information and educational technologies and its utilization should be obvious and common part of educational process. In the paper we afer to state of the process of applying modern technologies in the mathematics education of elementary school pupils in Czech Republic. At the beginning of the year 2017 there was research carried out in schools through a questionnaire survey to this issue. The paper presents the results of investigation, that was realized in a group of 104 elementary school teachers of mathematics. We were interested in their knowledge and skills in use of hardware and software, but also about its availability. The main topic of our survey was aimed to their opinions and relation to the Digital Learning Objects (DLO), for its utilization, editing and sharing. Teachers answers were compared in terms of gender, length of their practice and taught pupils’ age groups.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital learning objects by the view of czech mathematics teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Information and educational technologies and its utilization should be obvious and common part of educational process. In the paper we afer to state of the process of applying modern technologies in the mathematics education of elementary school pupils in Czech Republic. At the beginning of the year 2017 there was research carried out in schools through a questionnaire survey to this issue. The paper presents the results of investigation, that was realized in a group of 104 elementary school teachers of mathematics. We were interested in their knowledge and skills in use of hardware and software, but also about its availability. The main topic of our survey was aimed to their opinions and relation to the Digital Learning Objects (DLO), for its utilization, editing and sharing. Teachers answers were compared in terms of gender, length of their practice and taught pupils’ age groups.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN17 Proceedings

  • ISBN

    978-84-697-3777-4

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    10175-10179

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    3. 7. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku