Úroveň syntézy edukačního procesu, informačních technologií a ICT kompetencí učitelů na základních školách v provincii S'-čchuan (Čína)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585868" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585868 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2017.029" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2017.029</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2017.029" target="_blank" >10.5507/jtie.2017.029</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Úroveň syntézy edukačního procesu, informačních technologií a ICT kompetencí učitelů na základních školách v provincii S'-čchuan (Čína)
Popis výsledku v původním jazyce
Na jaře 2017 bylo provedeno dotazníkové šetření za účasti 119 učitelů matematiky na dvanácti základních školách ve městech Leshan, Chendu a Meishan v provincii S'-čchuan v Číně. Cílem bylo zjistit úroveň ICT kompetencí učitelů a využívání ICT ve výuce matematiky. Z analýzy dat vyplynuly následující závěry: Učitelé přikládají velký důraz implementaci ICT do vzdělávání; Učitelé mají mnoho námětů k využití ICT ve výuce, které nejsou schopni vždy zrealizovat, neboť jejich ICT kompetence nejsou dostatečné; Správná aplikace ICT do vzdělávacího procesu souvisí se správnou úrovní syntézy ICT a ostatních aspektů vzdělávacího procesu, jejíž nalezení bývá obtížné. V závěru autoři předkládají návrhy na dosažení potřebné úrovně syntézy vzdělávacího procesu s ICT.
Název v anglickém jazyce
The Level of Educational Process, Information Technology and ICT Competences Synthesis at Elementary Schools in Sichuan Province (China)
Popis výsledku anglicky
In the spring of 2017 the survey was conducted on 119 mathematic teachers from 12 elementary schools located in Leshan, Chendu, and Meishan all in Sichuan province in China. The authors wanted to know about the teachers’ ICT skills and the use of ICT during their instruction. Based on the data analysis the authors resulted as follows: Teachers have recognized the strong impact force of ICT in education; Teachers have many good ideals in their instruction but can’t implement them for lacking some necessary advanced ICT skills; Coming to the proper application ICT, namely, the aspect of the depth fusion of education and ICT they think it is difficulty in looking for the connections between ICT and education. Authors give some suggestions on carrying forward the depth fusion of ICT and education in conclusion.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
297-306
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—