Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problémy "problémových" dětí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73586583" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73586583 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problémy "problémových" dětí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem studie je jak teoretické vymezení problémů v chování v dětském věku, pojetí vzniku problému, tak zhodnocení vybraných osobnostních charakteristik, které mohou stát za rozvojem problémového chování u dětí a adolescentů s nařízenou ústavní a uloženou ochranou výchovou. Data byla sbírána pomocí dotazníku SURPS a HSPQ, což umožňuje srovnání sledovaného souboru s aktuální normou daných věkových kategorií. Dále byla sledována za využití strukturovaných rozhovorů a obsahové analýzy dokumentace četnost výskytu jednotlivých typů problémového chování u osob cílové skupiny. Tato specifikace by mohla vést k rozšíření možností žádoucích změn v projevech chování u těchto dětí.

  • Název v anglickém jazyce

    Problems in Behavioral in Childhood

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study is both the theoretical definition of problems in behaviour in childhood, conception of the problem origin and the evaluation of selected personality characteristics, which can become the development of problematic behaviour in children and adolescents with court-ordered institutional and imposed protective education. The data was collected using the SURPS and HSPQ questionnaires, which enable comparison of the monitored group with the current standard of set age categories. Furthermore, using the structured interviews and the content analysis of the documentation, the frequency of occurrence of individual types of problematic behaviour in the target group was monitored. This specification could lead to widening the possibilities for desirable changes in behavioural manifestations in these children.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Koheze speciální pedagogiky

  • ISBN

    978-80-244-5256-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    171-178

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    15. 3. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku