Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Porovnání středoškolské výuky oboru Informační technologie v České republice a na Slovensku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73587697" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73587697 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2018.pdf" target="_blank" >http://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Porovnání středoškolské výuky oboru Informační technologie v České republice a na Slovensku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se zabývá komparací vzdělávacího obsahu středoškolského maturitního oboru Informační technologie v České republice a na Slovensku. Komparace je zaměřena na hodinovou dotaci kurikula. Ukazuje začlenění oboru do systémů oborů obou zemí, zmiňuje příbuzné obory. Porovnává jak státní kurikulum, tak poznatky získané z učebních plánů vzorku konkrétních škol, které tento obor vyučují. Porovnání ukazuje, že reálná časová dotace informatických a technických předmětů je u slovenských škol mnohem vyšší než u škol českých. České školy tohoto oboru naopak mají často vysoký podíl ekonomických předmětů.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Upper Secondary Education of Information Technologies Field of Study in the Czech Republic and Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    This article is about the comparison of the educational content of the upper secondary field of study in Information Technologies in the Czech Republic and Slovakia. The comparison is focused on the time subsidies. It shows the integration of the field of study into the field of study systems of both countries, it mentions related fields. It compares both the curriculum of the state and the knowledge learned from the curriculum of a sample of the specific schools teaching this field of study. The comparison shows that the real time subsidy for IT and technical subjects is much higher at Slovak schools than at Czech schools. Czech schools of this field, on the other hand, often have a high proportion of economic subjects.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník konference Didinfo 2018

  • ISBN

    978-80-7494-424-6

  • ISSN

    2454-051X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    201-210

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    4. 4. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku