Porovnání středoškolské výuky oboru Informační technologie v České republice a na Slovensku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73587697" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73587697 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2018.pdf" target="_blank" >http://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Porovnání středoškolské výuky oboru Informační technologie v České republice a na Slovensku
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá komparací vzdělávacího obsahu středoškolského maturitního oboru Informační technologie v České republice a na Slovensku. Komparace je zaměřena na hodinovou dotaci kurikula. Ukazuje začlenění oboru do systémů oborů obou zemí, zmiňuje příbuzné obory. Porovnává jak státní kurikulum, tak poznatky získané z učebních plánů vzorku konkrétních škol, které tento obor vyučují. Porovnání ukazuje, že reálná časová dotace informatických a technických předmětů je u slovenských škol mnohem vyšší než u škol českých. České školy tohoto oboru naopak mají často vysoký podíl ekonomických předmětů.
Název v anglickém jazyce
Comparison of Upper Secondary Education of Information Technologies Field of Study in the Czech Republic and Slovakia
Popis výsledku anglicky
This article is about the comparison of the educational content of the upper secondary field of study in Information Technologies in the Czech Republic and Slovakia. The comparison is focused on the time subsidies. It shows the integration of the field of study into the field of study systems of both countries, it mentions related fields. It compares both the curriculum of the state and the knowledge learned from the curriculum of a sample of the specific schools teaching this field of study. The comparison shows that the real time subsidy for IT and technical subjects is much higher at Slovak schools than at Czech schools. Czech schools of this field, on the other hand, often have a high proportion of economic subjects.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník konference Didinfo 2018
ISBN
978-80-7494-424-6
ISSN
2454-051X
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
201-210
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
4. 4. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—