Povědomí studentů Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci o možnostech vzdělávání formou on-line kurzů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73588654" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73588654 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2018/01/09.pdf" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2018/01/09.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2018.010" target="_blank" >10.5507/tvv.2018.010</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Povědomí studentů Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci o možnostech vzdělávání formou on-line kurzů
Popis výsledku v původním jazyce
Jaké mají povědomí o možnostech vzdělávání formou on-line kurzů studenti v prezenční formě studia, oborově zaměřeného na učitelskou přípravu? Najít odpověď na tuto otázku jsme se pokusili výzkumným šetřením, které bylo realizováno mezi studenty pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Koncepce výzkumného šetření byla stanovena jako předvýzkum, pro chystaný experiment, realizace on-line kurzů ve výuce informatických předmětů. Cílem bylo zjistit, zda jsou rozdíly mezi studenty učitelství informačních a komunikačních technologií a studenty učitelství jiných oborů v jejich povědomí o možnostech vzdělávání formou online kurzů. Výzkumnou metodou byla zvolena kvantitativní metoda získávání dat formou dotazníkového šetření, kterého se účastnilo celkem 48 studentů. Pro zpracování získaných dat a ověření výzkumného předpokladu bylo využito základního tabulkového editoru, kde byly porovnávány četnosti. Statistické ověření hypotézy bylo provedeno neparametrickým Mann-Whitneyho U-testem pro porovnání rozdílů dvou souborů dat. Z výsledků bylo zjištěno, že mezi studenty učitelství informační výchovy a informatiky a studenty učitelství jiných oborů nebyl prokázán statisticky významný rozdíl v jejich povědomí o možnostech vzdělávání formou online kurzů.
Název v anglickém jazyce
The Awareness of Students of Pedagogical Faculty of Palacký University Olomouc about Possibilities of Learning Form as Educational online Courses
Popis výsledku anglicky
How are students aware of the possibilities of on-line education in full-time studies, specialized in teacher training? To find the answer to this question, we tried to realize the research conducted between the students of the Pedagogical Faculty of Palacky University in Olomouc. The concept of the research was established as a pre-research, for the planned experiment named the realization of online courses in the teaching of IT subjects. The aim was to find out if there are differences between students of teacher training disciplines focused on ICT and students of other teacher training disciplines in their awareness of online learning opportunities. The research method was used as a quantitative method in the form of questionnaire survey, whiched was attended by a total of 47 students. A basic table editor was used to process the obtained data and verify the research assumptions, where the frequencies were compared. Statistical hypothesis verification was performed by a non-parametric tests Mann-Whitney U-test and chi square test of independence to compare the differences between two data sets. In the results was found that there was no statistically significant difference in awareness of the possibilities of learning in online courses among the students of students of teacher training disciplines focused on ICT and students of other teachers training disciplines.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
72-80
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—