Rodič a rodičovství v digitální éře I - rizikové chování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73590305" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73590305 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.e-bezpeci.cz/index.php/ke-stazeni/vyzkumne-zpravy/107-rodic-a-rodicovstvi-v-digitalni-ere-2018" target="_blank" >https://www.e-bezpeci.cz/index.php/ke-stazeni/vyzkumne-zpravy/107-rodic-a-rodicovstvi-v-digitalni-ere-2018</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rodič a rodičovství v digitální éře I - rizikové chování
Popis výsledku v původním jazyce
České děti se v online prostředí cítí jako ryba ve vodě. Jsou technicky zdatnější než jejich rodiče a dovednosti s počítačem, tabletem a mobilem získávají už v raném věku. Drtivá většina rodičů přiznává, že při práci s internetem má pouze základní uživatelské znalosti, a není tak schopna dostatečně předvídat, jaká nebezpečí mohou jejich dětem hrozit. Rodiče navíc čas i to, co jejich potomci v online prostředí dělají, omezují spíše na principu vzájemné důvěry než vymáhanými pravidly nebo s použitím technických řešení čí softwarovým omezením. Věří také, že v případě problému se jim dítě svěří. Děti se ale stydí a bojí možného postihu. Rodiče se tak o problému často dozvídají později anebo vůbec. Ukázala to nová studie „Rodič a rodičovství v digitální éře“ realizovaná Centrem prevence rizikové virtuální komunikace (PRVoK) Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci a společností O2 Czech Republic. Do výzkumu se zapojilo 1093 rodičů s dětmi do 17 let ve všech krajích České republiky.
Název v anglickém jazyce
Parents and parenting in a digital age I - risky behaviour
Popis výsledku anglicky
Czech children feel like a fish in the water in the online environment. They are technically more proficient than their parents, and they get the skills with their computer, tablet and mobile at an early age. The vast majority of parents admit that they only have basic user knowledge when working with the Internet and are thus unable to predict enough of the dangers that can threaten their children. In addition, parents have time and what their descendants do in the online environment rather than on the principle of mutual trust rather than enforcement, or using technical solutions or software constraints. They also believe that the child will be entrusted with the problem. But children are ashamed and afraid of possible punishment. Parents often learn about the problem later, or at all. A new study "Parent and Parenting in the Digital Era", conducted by the Center for the Prevention of Risk Virtual Communication (PRVoK) of the Pedagogical Faculty of the Palacky University in Olomouc and O2 Czech Republic, showed. The research involved 1093 parents with children under 17 in all regions of the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
25
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
O2 Czech Republic
Verze
—