Je u nás inkluze inkluzí?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593001" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Je u nás inkluze inkluzí?
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na příčiny zavádění tzv. inkluzivní reformy v České republice od září 2016, její průběh a důsledky. Hodnotí legislativní, organizační i společenské dopady probíhajících změn a jejich vliv na podobu vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. Příspěvek se nezabývá pouze speciálně pedagogickými či obecně pedagogickými důsledky tzv. inkluzivní reformy, ale hodnotí i roli ústředního orgánu státní správy – Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Uvedeny jsou i dílčí výsledky rozsáhlého výzkumu postojů pedagogů k probíhajícím změnám. V rámci příspěvku jsou vysvětleny i příčiny rozsáhlého odmítnutí této „reformy“ ze strany laické veřejnosti v ČR.
Název v anglickém jazyce
Is Inclusion a Real Inclusion in our Country?
Popis výsledku anglicky
The article focuses on the reasons for introducing the inclusive reform in the Czech Republic from September 2016, its course and its consequences. It evaluates the legislative, organizational and social impacts of ongoing changes and their impact on the form of education for children, pupils and students with special educational needs.The article does not only address the special pedagogical or general pedagogical implications of the inclusive reform, but also evaluates the role of the central body of state administration - the Ministry of Education, youth and sports of the Czech Republic. The partial results of the extensive research of pedagogues' attitudes towards ongoing changes are also presented. The contribution explains the reasons for the large rejection of this "reform" by the lay public in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Inkluzívne prístupy v edukácii detí a žiakov
ISBN
978-80-561-0598-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
20-30
Název nakladatele
Verbum - vydavateľstvo Katolickej univerzity
Místo vydání
Ružomberok
Místo konání akce
Levoča
Datum konání akce
12. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—