Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Je u nás inkluze inkluzí?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593001" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Je u nás inkluze inkluzí?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřen na příčiny zavádění tzv. inkluzivní reformy v České republice od září 2016, její průběh a důsledky. Hodnotí legislativní, organizační i společenské dopady probíhajících změn a jejich vliv na podobu vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. Příspěvek se nezabývá pouze speciálně pedagogickými či obecně pedagogickými důsledky tzv. inkluzivní reformy, ale hodnotí i roli ústředního orgánu státní správy – Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Uvedeny jsou i dílčí výsledky rozsáhlého výzkumu postojů pedagogů k probíhajícím změnám. V rámci příspěvku jsou vysvětleny i příčiny rozsáhlého odmítnutí této „reformy“ ze strany laické veřejnosti v ČR.

  • Název v anglickém jazyce

    Is Inclusion a Real Inclusion in our Country?

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the reasons for introducing the inclusive reform in the Czech Republic from September 2016, its course and its consequences. It evaluates the legislative, organizational and social impacts of ongoing changes and their impact on the form of education for children, pupils and students with special educational needs.The article does not only address the special pedagogical or general pedagogical implications of the inclusive reform, but also evaluates the role of the central body of state administration - the Ministry of Education, youth and sports of the Czech Republic. The partial results of the extensive research of pedagogues&apos; attitudes towards ongoing changes are also presented. The contribution explains the reasons for the large rejection of this &quot;reform&quot; by the lay public in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Inkluzívne prístupy v edukácii detí a žiakov

  • ISBN

    978-80-561-0598-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    20-30

  • Název nakladatele

    Verbum - vydavateľstvo Katolickej univerzity

  • Místo vydání

    Ružomberok

  • Místo konání akce

    Levoča

  • Datum konání akce

    12. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku