Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Professional Identity Construction of the Beginning Teachers in Higher Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593241" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593241 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/IEDUHEM2018F047.pdf" target="_blank" >https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/IEDUHEM2018F047.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.04.02.47" target="_blank" >10.15405/epsbs.2019.04.02.47</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Professional Identity Construction of the Beginning Teachers in Higher Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on the beginning teachers in higher education and their professional identity construction. Used methodology is oriented on the significant features of the teacher&apos;s personality which are conducted by the teacher&apos;s perception. The aim of the research is to analyse future teachers at universities. The qualitative methodology design was conceived in the lines with the aims of the research and it was used and analysed narrative interviews (Creswell, 2009) of the teachers (n=30). The research deals with the changes in future teachers’ self-concept and progress of their self-development during the study on the university. Henceforth, their point of view offers a new way, how to improve current situation at universities and how flexibly react to the progressive social pressure of the changes, which influence the construction of the teacher&apos;s complexity. The findings are indicating university teachers’ development phases. Thus, the conclusions describe current opportunities and strategies on how to deal with conceptual identity changes in earlier stages of the beginning teachers

  • Název v anglickém jazyce

    The Professional Identity Construction of the Beginning Teachers in Higher Education

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the beginning teachers in higher education and their professional identity construction. Used methodology is oriented on the significant features of the teacher&apos;s personality which are conducted by the teacher&apos;s perception. The aim of the research is to analyse future teachers at universities. The qualitative methodology design was conceived in the lines with the aims of the research and it was used and analysed narrative interviews (Creswell, 2009) of the teachers (n=30). The research deals with the changes in future teachers’ self-concept and progress of their self-development during the study on the university. Henceforth, their point of view offers a new way, how to improve current situation at universities and how flexibly react to the progressive social pressure of the changes, which influence the construction of the teacher&apos;s complexity. The findings are indicating university teachers’ development phases. Thus, the conclusions describe current opportunities and strategies on how to deal with conceptual identity changes in earlier stages of the beginning teachers

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Proceedings of Social &amp; Behavioural Sciences EpSBS

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

    2357-1330

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    368-375

  • Název nakladatele

    Future Academy

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Almeria

  • Datum konání akce

    20. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku