Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interactive Animations as a Support for the Algebraic Part of the Prospective Primary School Teachers’ Mathematical Preparation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593619" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593619 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interactive Animations as a Support for the Algebraic Part of the Prospective Primary School Teachers’ Mathematical Preparation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper we present the practical experience of using the e-learning environment, electronic study texts, but primarily effective use of digital learning objects (DLO) especially interactive animations. DLOs have not only very high educational potential in a variety of scientific disciplines, for instance in the field of science or technology, they also develop and operate in other fields, e.g. in the area of student communication or their motivation for further self-education. Based on the experience of the written and oral exams over the last ten years, we have identified topics and key mathematical concepts that students of primary school mathematics have had considerable problems with. In this article we will introduce selected interactive animation that we have created to facilitate understanding of identified difficult algebraic concepts and which find their place in individual preparation of students or directly in teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Interactive Animations as a Support for the Algebraic Part of the Prospective Primary School Teachers’ Mathematical Preparation

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper we present the practical experience of using the e-learning environment, electronic study texts, but primarily effective use of digital learning objects (DLO) especially interactive animations. DLOs have not only very high educational potential in a variety of scientific disciplines, for instance in the field of science or technology, they also develop and operate in other fields, e.g. in the area of student communication or their motivation for further self-education. Based on the experience of the written and oral exams over the last ten years, we have identified topics and key mathematical concepts that students of primary school mathematics have had considerable problems with. In this article we will introduce selected interactive animation that we have created to facilitate understanding of identified difficult algebraic concepts and which find their place in individual preparation of students or directly in teaching.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2018 Proceedings

  • ISBN

    978-84-697-9480-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    679-683

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Valencie

  • Datum konání akce

    5. 3. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000447408800095