Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The use of digital learning objects for effective mathematics instruction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593626" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593626 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The use of digital learning objects for effective mathematics instruction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Digital learning objects (DLOs) can be defined as interactive (web-based) tools that are mainly used and reused for learning, education or training. In mathematics education, we use DLO for its potential to help students to understand phenomena, whose introduction in the traditional way of teaching mathematics could be problematic. We analysed one of the biggest and well known DLO repositories on the web RVP.cz, which is the main methodological support for teachers and implementation of the educational framework. We followed representation of the three DLO types of category 2 introduced in this text.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of digital learning objects for effective mathematics instruction

  • Popis výsledku anglicky

    Digital learning objects (DLOs) can be defined as interactive (web-based) tools that are mainly used and reused for learning, education or training. In mathematics education, we use DLO for its potential to help students to understand phenomena, whose introduction in the traditional way of teaching mathematics could be problematic. We analysed one of the biggest and well known DLO repositories on the web RVP.cz, which is the main methodological support for teachers and implementation of the educational framework. We followed representation of the three DLO types of category 2 introduced in this text.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Contemporary Educational Researches Journal

  • ISSN

    2301-2552

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CY - Kyperská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    50-56

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus