Non-linguist future teachers’ translation skills of structurally different clauses
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73593138" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73593138 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Non-linguist future teachers’ translation skills of structurally different clauses
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with future teachers’ (non-linguists’) translation skills of chosen sentences from English to the Czech language. The chosen structures are complex sentences with a subordinate clause containing an ing-participle and these sentences are structurally different from their Czech equivalents. The theoretical part analyses Czech verbal tendencies and English nominal tendencies which result in the structural differences of both languages. The practical part describes the research and offers evaluation of the translation of particular sentences with regards to their structural character.
Název v anglickém jazyce
Non-linguist future teachers’ translation skills of structurally different clauses
Popis výsledku anglicky
The paper deals with future teachers’ (non-linguists’) translation skills of chosen sentences from English to the Czech language. The chosen structures are complex sentences with a subordinate clause containing an ing-participle and these sentences are structurally different from their Czech equivalents. The theoretical part analyses Czech verbal tendencies and English nominal tendencies which result in the structural differences of both languages. The practical part describes the research and offers evaluation of the translation of particular sentences with regards to their structural character.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2018
Číslo periodika v rámci svazku
4/2018
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
79-87
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—