Rozvoj tvořivého myšlení při práci s texty s historickou tematikou v hodinách literární výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73594623" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73594623 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pf.ukf.sk/images/docs/projekty/2017/pC-Cp/konferencie/2019/APVV%20Zborn%C3%ADk%202019.pdf" target="_blank" >https://www.pf.ukf.sk/images/docs/projekty/2017/pC-Cp/konferencie/2019/APVV%20Zborn%C3%ADk%202019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj tvořivého myšlení při práci s texty s historickou tematikou v hodinách literární výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Přechod z prvního na druhý stupeň základní školy přináší pro žáky změny i v pojetí literární výchovy. V čítankách se objevují neintencionální texty, převládá frontální výuka. V příspěvku se věnujeme problematice rozvoje tvořivého myšlení v literární výchově prostřednictvím práce s texty s historickou tematikou. Zaměřujeme se na způsob podpory tvořivé aktivnosti žáka skrze metody tvůrčího psaní a projektové výuky na druhém stupni základního vzdělávání. Inspiraci nacházíme převážně v zahraniční literatuře.
Název v anglickém jazyce
The development of the creative thinking through the texts with the historical topics in the literary lessons
Popis výsledku anglicky
The transition to the upper grades of elementary school brings changes for the pupils in the concept of literary education. In the paper we deal with the issue of the development of creative thinking in literary education through working with the texts with the historical topics. We focus on how to support the pupil's creative activity through creative writing methods and project teaching at the second gradde of the basic education. We find inspiration mostly in the foreign literature.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Inovatívne trendy v odborových didaktikách. Prepojenie teórie a praxe výučbových stratégií kritického a tvorivého myslenia
ISBN
978-80-558-1408-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
652-657
Název nakladatele
Univerzita Konstantina Filozofa v Nitre
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Nitra
Datum konání akce
21. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—