Genderové rozdíly ve využívání internetu mezi žáky gymnázií v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73595981" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73595981 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-201902-0005_genderove_rozdily_ve_vyuzivani_internetu_mezi_zaky_gymnazii_v_ceske_republice.php" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-201902-0005_genderove_rozdily_ve_vyuzivani_internetu_mezi_zaky_gymnazii_v_ceske_republice.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2019.011" target="_blank" >10.5507/jtie.2019.011</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Genderové rozdíly ve využívání internetu mezi žáky gymnázií v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaný článek popisuje dílčí výsledky výzkumu, který se zaměřuje na analýzu genderových rozdílů využívání internetu u žáků 3. ročníků gymnázií v regionech krajů Olomouckého, Pardubického, Moravskoslezského a Zlínského v České republice. Design výzkumné strategie byl metodologicky zvolen formou kvantitativně orientovaného výzkumu. Jako výzkumná metoda získávání dat byl stanoven dotazník, ve kterém byla použita smíšená typologie dotazníkových položek. Celkový počet zúčastněných respondentů činil 529, kterým byl dotazník distribuován v tištěné podobě ve spolupráci s jednotlivými školami. Evidence získaných dat probíhala elektronicky, kdy bylo nutné všechny tištěné dotazníky převést do digitální podoby. Data v elektronické podobě byly zpracovány a analyzovány v tabulkovém procesoru a ve specializovaném softwaru pro statistické výpočty. Při vyhodnocování výzkumných dat bylo nutné vycházet z podoby stanovených hypotéz, jež byly ověřovány z výsledků analýzy základního i pokročilého zpracování dat.
Název v anglickém jazyce
Gender-Based Differences in Internet Use among Grammar School Students in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The present paper describes the partial results of a research study focusing on an analysis of gender-based differences in internet use among students in grade three in grammar schools in Olomouc region, Pardubice region, Moravian-Silesian region, and Zlín region in the Czech Republic. In terms of methodology, the research strategy was of a quantitative design. The research method to obtain data was a questionnaire with a mixed typology of questionnaire items. The study comprised 529 respondents, who received a printed version of the questionnaire in cooperation with the schools involved in the study. The data were recorded electronically; for this reason the printed questionnaires were converted into a digital format. The electronic data were processed and analysed using a spreadsheet application and specialized statistical software. The evaluation of the research data was based on the hypotheses, which were tested using an analysis of basic as well as advanced data processing.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
58-77
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—