Sociální opora vysokoškolských studentů učitelských a neučitelských oborů ve vazbě na pohlaví
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73596173" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73596173 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas2_2019_8.pdf" target="_blank" >http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas2_2019_8.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2019.8.2.8" target="_blank" >10.18355/PG.2019.8.2.8</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální opora vysokoškolských studentů učitelských a neučitelských oborů ve vazbě na pohlaví
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvěk pojednává o tématu sociální opory v prostředí vysoké školy. Cílem je především analyzovat potenciální rozdíly v jednotlivých oblastech sociální opory ve vazbě na pohlaví u vysokoškolských studentů učitelských a neučitelských oborů. Jako výzkumná metoda byl použit Inventář sociálně podpůrného chování (ISSB), který byl vyvinut k posouzení přijatých sociálních podpor sledující několik faktorů: direktivní a nedirektivní podpora, emoční podpora a hmotná pomoc. Do výzkumu se zapojilo 710 vysokoškolských studentů, z toho 594 žen a 116 mužů a také 622 studentů je z učitelských oborů a 88 z neučitelských. Výsledky ukazují, že ženy celkově prožívají vyšší míru sociální opory než muži, ale rozdíl mezi studenty z učitelských a neučitelských oborů prokázán nebyl.
Název v anglickém jazyce
Social support of university students of teaching fields and non- teaching fields in relation to gender
Popis výsledku anglicky
The contribution deals with the topic of social support in the university environment. The main goal is to analyze potential differences in individual areas of social support in relation to gender in university students of teaching and non-teaching. The research method used was the Inventory of Socially Supportive Behaviors (ISSB), which was developed to assess accepted social support following several factors: directive and nondirective support, emotional support and tangible assistance. In the research was participated 710 university students, including 594 women and 116 men and also 622 students are from teaching and 88 from non-teaching. The results show that women generally experience a higher level of social support than men, but but the difference between students from teachers fields and non-teachers fields has not been demonstrated.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Slavonic Pedagogical Studies Journal
ISSN
1339-8660
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2 (2019)
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
"340 347"
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—