Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociální opora vysokoškolských studentů učitelských a neučitelských oborů ve vazbě na pohlaví

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73596173" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73596173 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas2_2019_8.pdf" target="_blank" >http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas2_2019_8.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2019.8.2.8" target="_blank" >10.18355/PG.2019.8.2.8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociální opora vysokoškolských studentů učitelských a neučitelských oborů ve vazbě na pohlaví

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvěk pojednává o tématu sociální opory v prostředí vysoké školy. Cílem je především analyzovat potenciální rozdíly v jednotlivých oblastech sociální opory ve vazbě na pohlaví u vysokoškolských studentů učitelských a neučitelských oborů. Jako výzkumná metoda byl použit Inventář sociálně podpůrného chování (ISSB), který byl vyvinut k posouzení přijatých sociálních podpor sledující několik faktorů: direktivní a nedirektivní podpora, emoční podpora a hmotná pomoc. Do výzkumu se zapojilo 710 vysokoškolských studentů, z toho 594 žen a 116 mužů a také 622 studentů je z učitelských oborů a 88 z neučitelských. Výsledky ukazují, že ženy celkově prožívají vyšší míru sociální opory než muži, ale rozdíl mezi studenty z učitelských a neučitelských oborů prokázán nebyl.

  • Název v anglickém jazyce

    Social support of university students of teaching fields and non- teaching fields in relation to gender

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with the topic of social support in the university environment. The main goal is to analyze potential differences in individual areas of social support in relation to gender in university students of teaching and non-teaching. The research method used was the Inventory of Socially Supportive Behaviors (ISSB), which was developed to assess accepted social support following several factors: directive and nondirective support, emotional support and tangible assistance. In the research was participated 710 university students, including 594 women and 116 men and also 622 students are from teaching and 88 from non-teaching. The results show that women generally experience a higher level of social support than men, but but the difference between students from teachers fields and non-teachers fields has not been demonstrated.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slavonic Pedagogical Studies Journal

  • ISSN

    1339-8660

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2 (2019)

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    "340 347"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus