A Cross-Cultural Study of Value Orientation and its Effect on Doctoral Students’ Self-Concept Formation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73600450" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73600450 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333180336" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333180336</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2019.011" target="_blank" >10.5507/epd.2019.011</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Cross-Cultural Study of Value Orientation and its Effect on Doctoral Students’ Self-Concept Formation
Popis výsledku v původním jazyce
Enormous changes in recent decades have led to the trend of higher education globalization. Globalization brings great opportunities for equity and quality in education to be realised for international students, however, it also poses challenges. Focused on doctoral students’ self-concept formation, the current research adopted a qualitative approach to explore the value orientations of doctoral students and their self-concept formation, aiming to contribute to the literature on doctoral students’ values and to the improvement of practice in higher education. Convenience sampling and random selection was used to select the participants. Four international doctoral students participated in this research. Based on the data collected, the researchers summarized the multifaceted self-concept formation, the role of value orientation in its formation and outlined the structure of the current support system.
Název v anglickém jazyce
A Cross-Cultural Study of Value Orientation and its Effect on Doctoral Students’ Self-Concept Formation
Popis výsledku anglicky
Enormous changes in recent decades have led to the trend of higher education globalization. Globalization brings great opportunities for equity and quality in education to be realised for international students, however, it also poses challenges. Focused on doctoral students’ self-concept formation, the current research adopted a qualitative approach to explore the value orientations of doctoral students and their self-concept formation, aiming to contribute to the literature on doctoral students’ values and to the improvement of practice in higher education. Convenience sampling and random selection was used to select the participants. Four international doctoral students participated in this research. Based on the data collected, the researchers summarized the multifaceted self-concept formation, the role of value orientation in its formation and outlined the structure of the current support system.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2019
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
7-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—