Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Cross-Cultural Study of Value Orientation and its Effect on Doctoral Students’ Self-Concept Formation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73600450" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73600450 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333180336" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333180336</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2019.011" target="_blank" >10.5507/epd.2019.011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Cross-Cultural Study of Value Orientation and its Effect on Doctoral Students’ Self-Concept Formation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Enormous changes in recent decades have led to the trend of higher education globalization. Globalization brings great opportunities for equity and quality in education to be realised for international students, however, it also poses challenges. Focused on doctoral students’ self-concept formation, the current research adopted a qualitative approach to explore the value orientations of doctoral students and their self-concept formation, aiming to contribute to the literature on doctoral students’ values and to the improvement of practice in higher education. Convenience sampling and random selection was used to select the participants. Four international doctoral students participated in this research. Based on the data collected, the researchers summarized the multifaceted self-concept formation, the role of value orientation in its formation and outlined the structure of the current support system.

  • Název v anglickém jazyce

    A Cross-Cultural Study of Value Orientation and its Effect on Doctoral Students’ Self-Concept Formation

  • Popis výsledku anglicky

    Enormous changes in recent decades have led to the trend of higher education globalization. Globalization brings great opportunities for equity and quality in education to be realised for international students, however, it also poses challenges. Focused on doctoral students’ self-concept formation, the current research adopted a qualitative approach to explore the value orientations of doctoral students and their self-concept formation, aiming to contribute to the literature on doctoral students’ values and to the improvement of practice in higher education. Convenience sampling and random selection was used to select the participants. Four international doctoral students participated in this research. Based on the data collected, the researchers summarized the multifaceted self-concept formation, the role of value orientation in its formation and outlined the structure of the current support system.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2019

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    7-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus