Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Constructivism in Experimental Academic Work. How to Teach Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73601107" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73601107 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/20:73601485

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/860" target="_blank" >https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/860</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Constructivism in Experimental Academic Work. How to Teach Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current concept of education and modern methods and procedures aim to take an active approach. Educational activities, which today are in most cases supported by modern information and communication technologies, focus in particular on innovative practices known to the present generation and enable them to better manage the broad areas of knowledge and skills they need to acquire. In our information (digital) society, it is necessary to develop a general concept of information literacy in all areas of knowledge. This concept requires an appropriate adaptation of the education of future teachers, the basic means of communicating knowledge to younger generations. Without these modern approaches, quality training would be unthinkable.The paper presents a view of the field of constructivist approach in the education of future teachers of technical subjects in the context of their future constructivist approach in teaching practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Constructivism in Experimental Academic Work. How to Teach Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The current concept of education and modern methods and procedures aim to take an active approach. Educational activities, which today are in most cases supported by modern information and communication technologies, focus in particular on innovative practices known to the present generation and enable them to better manage the broad areas of knowledge and skills they need to acquire. In our information (digital) society, it is necessary to develop a general concept of information literacy in all areas of knowledge. This concept requires an appropriate adaptation of the education of future teachers, the basic means of communicating knowledge to younger generations. Without these modern approaches, quality training would be unthinkable.The paper presents a view of the field of constructivist approach in the education of future teachers of technical subjects in the context of their future constructivist approach in teaching practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    R &amp; E Source: open online journal for research and education

  • ISSN

    2313-1640

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    134-141

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus