Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů I.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73603528" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73603528 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333183414" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333183414</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů I.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Profesní přesvědčení začínajícího učitele je multifaktoriální fenomén, který není pouhým teoretickým konstruktem, ale formuje se po celý život učitele, často dříve, než nastoupí do praxe. Profiluje se do dvou odlišných složek, stabilní a epizodní. Obecně reprezentuje učitelovu osobní individuální víru v profesi, i sebe sama v ní obstát. V rámci dlouhodobého kvalitativního výzkumu bylo našim cílem nalézt souvislosti mezi formováním profesního přesvědčení, jeho reflexí a vlivem na učitele v profesním životě. Máme za to, že se podařilo prokázat, že se jedná o živý a každodenně žitý fenomén, o který se začínající učitel opírá při řešení situací profesní reality a je důležité ho ovlivňovat v pregraduální přípravě i prvních letech praxe učitele.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected Aspects of Forming the Professional Beliefs of Beginning Teachers I.

  • Popis výsledku anglicky

    The professional beliefs of a beginning teacher are a multifactorial phenomenon that is not just a theoretical construct, but is formed throughout the teacher&apos;s life, often before he enters practice. It profiles into two different components, stable and episodic. In general, it represents the teacher&apos;s personal individual belief in the profession, and to succeed in it. As part of long-term qualitative research, our goal was to find connections between the formation of professional beliefs, its reflection and the influence on teachers in professional life. We believe that it has been possible to prove that this is a living and everyday phenomenon on which the beginning teacher relies when dealing with situations of professional reality and it is important to influence it in undergraduate training and the first years of teacher practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    JUVENILIA PAEDAGOGICA 2020 Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov - zborník prispevkov

  • ISBN

    978-80-568-0337-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    109-114

  • Název nakladatele

    Trnavská univerzita

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    7. 2. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku