Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů I.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73603528" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73603528 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333183414" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333183414</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů I.
Popis výsledku v původním jazyce
Profesní přesvědčení začínajícího učitele je multifaktoriální fenomén, který není pouhým teoretickým konstruktem, ale formuje se po celý život učitele, často dříve, než nastoupí do praxe. Profiluje se do dvou odlišných složek, stabilní a epizodní. Obecně reprezentuje učitelovu osobní individuální víru v profesi, i sebe sama v ní obstát. V rámci dlouhodobého kvalitativního výzkumu bylo našim cílem nalézt souvislosti mezi formováním profesního přesvědčení, jeho reflexí a vlivem na učitele v profesním životě. Máme za to, že se podařilo prokázat, že se jedná o živý a každodenně žitý fenomén, o který se začínající učitel opírá při řešení situací profesní reality a je důležité ho ovlivňovat v pregraduální přípravě i prvních letech praxe učitele.
Název v anglickém jazyce
Selected Aspects of Forming the Professional Beliefs of Beginning Teachers I.
Popis výsledku anglicky
The professional beliefs of a beginning teacher are a multifactorial phenomenon that is not just a theoretical construct, but is formed throughout the teacher's life, often before he enters practice. It profiles into two different components, stable and episodic. In general, it represents the teacher's personal individual belief in the profession, and to succeed in it. As part of long-term qualitative research, our goal was to find connections between the formation of professional beliefs, its reflection and the influence on teachers in professional life. We believe that it has been possible to prove that this is a living and everyday phenomenon on which the beginning teacher relies when dealing with situations of professional reality and it is important to influence it in undergraduate training and the first years of teacher practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
JUVENILIA PAEDAGOGICA 2020 Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov - zborník prispevkov
ISBN
978-80-568-0337-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
109-114
Název nakladatele
Trnavská univerzita
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnava
Datum konání akce
7. 2. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—