Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital learning of pre-service teachers during COVID-19 outbreak

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605206" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605206 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202002-0010_digitalni_vyuka_studentu_ucitelstvi_behem_pandemie_onemocneni_covid-19.php" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202002-0010_digitalni_vyuka_studentu_ucitelstvi_behem_pandemie_onemocneni_covid-19.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2020.021" target="_blank" >10.5507/jtie.2020.021</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital learning of pre-service teachers during COVID-19 outbreak

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents partial results of the pilot testing of the newly formulated learning outcomes in technical education by relying on recently created methodological materials. Stemming from a direct contact with the school practice, the paper answers the question of whether the new concept of developing technical thinking, technical creativity, and practical activities proposed for lower secondary schools corresponds with the possibilities of schools, teachers, and especially students. The authors argue that the schools that participated in the research are not willing to implement all learning outcomes in the same extent. Furthermore, the willingness of a particular school to implement these outcomes reflects not only its material resources but also its philosophy of education, opinions and decisions of the school authority, and respective human resources—the presence or the absence of a qualified teacher.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital learning of pre-service teachers during COVID-19 outbreak

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents partial results of the pilot testing of the newly formulated learning outcomes in technical education by relying on recently created methodological materials. Stemming from a direct contact with the school practice, the paper answers the question of whether the new concept of developing technical thinking, technical creativity, and practical activities proposed for lower secondary schools corresponds with the possibilities of schools, teachers, and especially students. The authors argue that the schools that participated in the research are not willing to implement all learning outcomes in the same extent. Furthermore, the willingness of a particular school to implement these outcomes reflects not only its material resources but also its philosophy of education, opinions and decisions of the school authority, and respective human resources—the presence or the absence of a qualified teacher.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    143-151

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus