Dílčí výsledky pilotního ověřování nového pojetí technického vzdělávání na základních školách v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605272" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605272 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jtie.upol.cz/cz/magno/jti/2020/mn2.php" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/cz/magno/jti/2020/mn2.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2021.001" target="_blank" >10.5507/jtie.2021.001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dílčí výsledky pilotního ověřování nového pojetí technického vzdělávání na základních školách v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje dílčí výsledky pilotního ověřování nově formulovaných očekávaných výstupů učení s využitím inovativně pojatých metodických materiálů. Na základě přímého kontaktu se školní praxí dává odpověď na to, zda koncepce rozvoje technického myšlení, technické tvořivosti a praktických činností rozpracovaná pro druhý stupeň základních škol skutečně odpovídá možnostem škol, vyučujících a především žáků. Bylo zjištěno, že ne všechny očekávané výsledky jsou školy ochotny realizovat ve stejné míře. Ukázalo se, že ochota škol odráží nejen materiální zabezpečení, které má škola k dispozici, ale i nastavenou filozofii vzdělávání školy, názory a rozhodnutí zřizovatele, a též rovinu lidských zdrojů – konkrétně přítomnost či nepřítomnost aprobovaného učitele.
Název v anglickém jazyce
Partial pilot testing results of the new concept of technical education at lower secondary schools in the Czech republic
Popis výsledku anglicky
The paper presents partial results of the pilot testing of the newly formulated learning outcomes in technical education by relying on recently created methodological materials. Stemming from a direct contact with the school practice, the paper answers the question of whether the new concept of developing technical thinking, technical creativity, and practical activities proposed for lower secondary schools corresponds with the possibilities of schools, teachers, and especially students. The authors argue that the schools that participated in the research are not willing to implement all learning outcomes in the same extent. Furthermore, the willingness of a particular school to implement these outcomes reflects not only its material resources but also its philosophy of education, opinions and decisions of the school authority, and respective human resources—the presence or the absence of a qualified teacher
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
164-175
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—