Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Connecting Art Education Learning Tasks with the Artistic Field: The Factor of Quality in Art Lessons

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605209" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605209 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cepsj.si/index.php/cepsj/article/view/924" target="_blank" >https://www.cepsj.si/index.php/cepsj/article/view/924</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.26529/cepsj.924" target="_blank" >10.26529/cepsj.924</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Connecting Art Education Learning Tasks with the Artistic Field: The Factor of Quality in Art Lessons

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This theoretical study deals with interconnecting learning tasks of art education with the parent discipline of art education (that is, with the artistic field as defined by Pierre Bourdieu, 1996) while reflecting on the quality of art lessons in the Czech Republic. The authors draw on the current theoretical and empirical research of quality which identifies individual quality factors. Among them dominates the connection with artistic field and the resulting ability of conceptual integration, together with curricular normativity, intentional work of a teacher with educational content, characteristics of teaching such as the support of divergence, creative approaches, associativity, imagination, reflection, searching for intersections between pupils’ experience and the content of the subject, etc. The text also emphasises the fact that judgement on the quality of learning tasks should be based only on the ontological-didactic and psychological-didactic aspects. The former relates to the cultural and artistic context of learning tasks, that is, the current values in the field of visual culture and artistic field, the latter considers personal characteristics of each and every one of the pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    Connecting Art Education Learning Tasks with the Artistic Field: The Factor of Quality in Art Lessons

  • Popis výsledku anglicky

    This theoretical study deals with interconnecting learning tasks of art education with the parent discipline of art education (that is, with the artistic field as defined by Pierre Bourdieu, 1996) while reflecting on the quality of art lessons in the Czech Republic. The authors draw on the current theoretical and empirical research of quality which identifies individual quality factors. Among them dominates the connection with artistic field and the resulting ability of conceptual integration, together with curricular normativity, intentional work of a teacher with educational content, characteristics of teaching such as the support of divergence, creative approaches, associativity, imagination, reflection, searching for intersections between pupils’ experience and the content of the subject, etc. The text also emphasises the fact that judgement on the quality of learning tasks should be based only on the ontological-didactic and psychological-didactic aspects. The former relates to the cultural and artistic context of learning tasks, that is, the current values in the field of visual culture and artistic field, the latter considers personal characteristics of each and every one of the pupils.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Center for Educational Policy Studies Journal – CEPS Journal

  • ISSN

    1855-9719

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    "33–54"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85099042175