Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Issue of Intergenerational Relations Depicted in Fictional Texts as a Part Within the Context of the Czech Curriculum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605423" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605423 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciemcee.org/library/proceedings/cer/cer2020_proceedings02.pdf" target="_blank" >https://www.sciemcee.org/library/proceedings/cer/cer2020_proceedings02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Issue of Intergenerational Relations Depicted in Fictional Texts as a Part Within the Context of the Czech Curriculum

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this article is to include fictional texts, which are related to intergenerational relationships, to the context of Czech curriculum. We try to find out about the following: to what extent is the topic of intergenerational relationships overlapping with the Framework Educational Program for Basic Education. For that reason, we use a method called a content analysis of a document. The Framework Educational Programs are one of the most important curriculum documents in the Czech Republic. There are many variations for all levels of the Czech education system. The researching theme is studied at the lower-secondary schools. In the Czech Republic, it is from 6th grade to 9th grade of elementary schools.

  • Název v anglickém jazyce

    The Issue of Intergenerational Relations Depicted in Fictional Texts as a Part Within the Context of the Czech Curriculum

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this article is to include fictional texts, which are related to intergenerational relationships, to the context of Czech curriculum. We try to find out about the following: to what extent is the topic of intergenerational relationships overlapping with the Framework Educational Program for Basic Education. For that reason, we use a method called a content analysis of a document. The Framework Educational Programs are one of the most important curriculum documents in the Czech Republic. There are many variations for all levels of the Czech education system. The researching theme is studied at the lower-secondary schools. In the Czech Republic, it is from 6th grade to 9th grade of elementary schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CER Comparative European Research 2020

  • ISBN

    978-1-9993071-6-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    178-179

  • Název nakladatele

    Sciemcee Publishing

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    London

  • Datum konání akce

    26. 10. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku