Potencionální vlivy na percepci a produkci řeči v důsledku opatření souvisejícími s prevencí SARS CoV-2 (COVID-19) – pohled logopeda
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605906" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605906 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.us.edu.pl/index.php/LOGOPEDIASILESIANA/article/view/11620" target="_blank" >https://journals.us.edu.pl/index.php/LOGOPEDIASILESIANA/article/view/11620</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.31261/LOGOPEDIASILESIANA.2020.09.21" target="_blank" >10.31261/LOGOPEDIASILESIANA.2020.09.21</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Potencionální vlivy na percepci a produkci řeči v důsledku opatření souvisejícími s prevencí SARS CoV-2 (COVID-19) – pohled logopeda
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto článku je upozornit na některé specifické problémy vyplývající z opatření souvisejících s prevencí SARS CoV-2 (COVID-19) z pohledu logopeda. Důsledky zmíněné v článku mohou ovlivnit pohled logopeda na diagnostiku a intervenci, stejně jako na každodenní činnosti pedagogů a speciálních pedagogů, psychologů nebo rodičů zapojených do procesu přenosu informací prostřednictvím řeči i na komplexní komunikační chování. Zaměřujeme se na propojení některých identifikovaných jevů týkajících se multimodálního pohledu na vnímání, porozumění a produkci řeči, o které se opíráme s ohledem na posun paradigmatu poskytování moderní logopedické intervence v různém (vzdělávacím, klinickém nebo poradenském) prostředí. Aplikujeme vědecké výsledky foniatrie, audiologie, neurologie, stomatologie a ortodoncie, psychologie a dalších oborů souvisejících s problematikou vnímání řeči a produkcí verbální a neverbální komunikace.
Název v anglickém jazyce
The possible outcomes of SARS CoV-2 (COVID-19) prevention on speech and perception: A speech and language therapist’s view. and perception: A speech and language therapist’s view
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to draw attention to some of the specific issues arising from the measures related to the prevention of SARS CoV-2 (COVID-19) in the view of a speech language therapist. The consequences mentioned in the article may affect the speech language therapist's view of diagnosis and intervention, as well as the everyday activities of educators and special educators, psychologists or parents engaged in the process of transmitting information through speech, as well as complex communication behaviour. We focuses on the connection of some of the identified phenomena regarding the multimodal view of perception, comprehension and production of speech, which we lean towards with regard to the paradigm shift of providing modern speech language therapy in different (educational, clinical or counselling) environments. We apply the scientific results of phoniatrics, audiology, neurology, stomatology and orthodontics, psychology and other disciplines connected to the issue of speech perception and production of verbal and non-verbal communication.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Logopedia Silesiana
ISSN
2300-5246
e-ISSN
—
Svazek periodika
2020
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
1-18
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—