Učebnice informatiky pohledem učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73606223" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73606223 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2020/02/08.pdf" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2020/02/08.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2020.012" target="_blank" >10.5507/tvv.2020.012</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učebnice informatiky pohledem učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
V dnešním světě digitálních technologií nás může napadnout otázka, zda v něm mají tradiční papírové učebnice stále své místo, a to obzvlášť v informatických předmětech, ve kterých probíhá výuka především za použití počítačů. Příspěvek shrnuje první výsledky výzkumu „Využívání učebních materiálů v informatice“ zaměřeného na roli učebnic ve výuce informatiky. Výzkum se zaměřil na to, zda a jakým způsobem učitelé učebnice používají, jaké vidí nedostatky ve stávajících publikacích a jak si představují ideální učebnici informatiky.
Název v anglickém jazyce
Computer science textbooks from the perspective of teachers
Popis výsledku anglicky
In today’s world of digital technology, the question arises whether there is still a place for traditional paper textbooks, in particular in informatics-related subjects that are using mainly computers for teaching. This paper sums up early results of the research: “The usage of educational materials in informatics“ focused on the role of textbooks in informatics. The research explored the following topics: whether teachers are using textbooks and how, what are the weak points of current textbooks and how teachers imagine an ideal computer science textbook.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60500 - Other Humanities and the Arts
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Svazek periodika
2020
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
62-67
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—