Hodnocení důležitosti a potřebnosti dějepisných poznatků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605533" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605533 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333185419" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333185419</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení důležitosti a potřebnosti dějepisných poznatků
Popis výsledku v původním jazyce
Studie prezentuje parciální část longitudinálního výzkumného záměru hodnocení vybraných očekávaných výstupů základního vzdělávání v rámci vzdělávací oblasti Člověk a společnost, oboru Dějepis. Exploratorní případová studie nahlíží na téma kvalitativním výzkumným designem, prostřednictvím mentálních reprezentací a subjektivních hodnocení žáků i učitelů a směřuje k výrokům o vztahu mezi očekávaným a skutečným výstupem, na základě toho, jak konkrétní výstup vzdělávání reflektují a hodnotí obě skupiny aktérů výuky, učitelé a žáci. Zabývá se hodnocením potřebnosti a důležitosti dějepisných poznatků a obě skupiny respondentů, učitelé i žáci, je hodnotí jako důležité a potřebné.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of the importance and need for historical knowledge
Popis výsledku anglicky
The study presents a partial part of the longitudinal research plan for the evaluation of selected expected outcomes of basic education within the educational area of Man and Society, the field of History. The exploratory case study looks at qualitative research design, through mental representations and subjective evaluations of pupils and teachers, and looks at statements about the relationship between expected and actual outcomes, based on how specific learning outcomes are reflected and evaluated by both groups of learning actors, teachers, and students. It deals with the evaluation of the need and importance of historical knowledge and both groups of respondents, teachers and students, evaluate it as important and necessary.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník IX. mezinárodní vědecké konference studentů doktorských studijních programů v oblasti společenských věd
ISBN
978-80-278-0006-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
150-158
Název nakladatele
Nakladatelství Epocha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
16. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—