Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obsah vs. forma: jak forma ovlivňuje učitelovo hodnocení žákovských textů?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605782" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605782 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dspace5.zcu.cz/bitstream/11025/43106/1/2.%20d%C3%ADl.pdf" target="_blank" >https://dspace5.zcu.cz/bitstream/11025/43106/1/2.%20d%C3%ADl.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24132/ZCU.2021.10118" target="_blank" >10.24132/ZCU.2021.10118</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Obsah vs. forma: jak forma ovlivňuje učitelovo hodnocení žákovských textů?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výuka psaní stojí v popředí didaktiky mateřského jazyka, protože má zásadní význam pro rozvoj kognitivních schopností i komunikačních dovedností žáků. Zpětná vazba, kterou žák dostává ke svým písemným výkonům, hraje v tomto procesu důležitou úlohu. Kapitola formou případové studie zkoumá, do jaké míry zkušená učitelka reflektuje kvality textu na rovině tematickoobsahové, na rovině stylové i na rovině úžeji jazykové, a dává konkrétní doporučení pro pedagogickou praxi.

  • Název v anglickém jazyce

    Content vs. form: how does form influence the teachers´ assessment of a text?

  • Popis výsledku anglicky

    For L1 didactics, teaching writing is a crucial topic as writing has an important role in the development of pupils´ cognitive abilities and communication skills. Feedback to written compositions pupils receive plays a vital role in this process. Through the form of a case study, the chapter analyses how an experienced teacher reflects the textual qualities: on the level of the theme and content, the level of style, and the level of language. It also gives concrete recommendations for teaching practice.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Od praxe k teorii a zpět ve vyučování češtině II

  • ISBN

    978-80-261-0982-2

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    104-128

  • Počet stran knihy

    403

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Kód UT WoS kapitoly