Obsah vs. forma: jak forma ovlivňuje učitelovo hodnocení žákovských textů?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605782" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605782 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dspace5.zcu.cz/bitstream/11025/43106/1/2.%20d%C3%ADl.pdf" target="_blank" >https://dspace5.zcu.cz/bitstream/11025/43106/1/2.%20d%C3%ADl.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24132/ZCU.2021.10118" target="_blank" >10.24132/ZCU.2021.10118</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Obsah vs. forma: jak forma ovlivňuje učitelovo hodnocení žákovských textů?
Popis výsledku v původním jazyce
Výuka psaní stojí v popředí didaktiky mateřského jazyka, protože má zásadní význam pro rozvoj kognitivních schopností i komunikačních dovedností žáků. Zpětná vazba, kterou žák dostává ke svým písemným výkonům, hraje v tomto procesu důležitou úlohu. Kapitola formou případové studie zkoumá, do jaké míry zkušená učitelka reflektuje kvality textu na rovině tematickoobsahové, na rovině stylové i na rovině úžeji jazykové, a dává konkrétní doporučení pro pedagogickou praxi.
Název v anglickém jazyce
Content vs. form: how does form influence the teachers´ assessment of a text?
Popis výsledku anglicky
For L1 didactics, teaching writing is a crucial topic as writing has an important role in the development of pupils´ cognitive abilities and communication skills. Feedback to written compositions pupils receive plays a vital role in this process. Through the form of a case study, the chapter analyses how an experienced teacher reflects the textual qualities: on the level of the theme and content, the level of style, and the level of language. It also gives concrete recommendations for teaching practice.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Od praxe k teorii a zpět ve vyučování češtině II
ISBN
978-80-261-0982-2
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
104-128
Počet stran knihy
403
Název nakladatele
Západočeská univerzita
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS kapitoly
—