Trendy určování úrovně informatického myšlení u žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73608169" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73608169 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333188055" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333188055</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2021.001" target="_blank" >10.5507/tvv.2021.001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Trendy určování úrovně informatického myšlení u žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Současný celosvětový trend implementace rozvoje informatického myšlení do kurikula přináší mimo jiné i diskusi určování rozvoje úrovně informatického myšlení u žáků. S ohledem na v tuzemsku vrcholící revizi RVP v oblasti Informatiky a ICT podle Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020, je vývoj standardizovaných prostředků a metod pro rozvoj a testování informatického myšlení u žáků základních a středních škol jedním z nejaktuálnějších pedagogických témat. Příspěvek představuje základní možnosti testování informatického myšlení a diskutuje jejich použití na školách v České republice.
Název v anglickém jazyce
The Possibilities of Developing Computational Thinking in Primary Education
Popis výsledku anglicky
The current global trend of implementing the development of computational thinking into the curriculum brings, among other things, the discussion of determining the level of development of computational thinking in students. With regard to the domestic revision of the RVP in the field of Informatics and ICT according to the Strategy of Educational Policy of the Czech Republic until 2020, the development of standardized means and methods for the development and testing of computational thinking in primary and secondary school students is one of the most topical pedagogical topics. This paper presents the basic possibilities of testing computational thinking and discusses their use in schools in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Trendy ve vzdělávání
ISBN
—
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
13-20
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
5. 5. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—