Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Poezie v kontextu dětí s dyslektickými problémy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73610319" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73610319 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333190206" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333190206</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Poezie v kontextu dětí s dyslektickými problémy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zaměřuje na práci s poezií v rámci terapeutické intervence a při výuce literární výchovy s dyslektickými dětmi a s dětmi s přidruženými poruchami učení. Text obsahuje i úvahy a poznatky o vhodných diagnostických postupech, které by měl pedagog využívat při výuce ještě před tím, než přikročí k výběru vhodné básně nebo básnické techniky. Autor dokladuje význam veršů, rytmizace a zvukomalby (onomatopoia) u mladých čtenářů a dětí s dyslektickými problémy a uvádí i přehled základních technik práce s básní. V závěru se také zamýšlí nad hlavními problémy, které provází výuku literární výchovy a poezie na školách v současné uspěchané a multimediální době..

  • Název v anglickém jazyce

    Poetry in the Context of Children with Dyslexic Disorder

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on working with poetry as part of a therapeutic intervention and in teaching literary education with dyslexic children and with children with associated learning disabilities. The text also contains reflections and knowledge about appropriate diagnostic procedures that the teacher should use in teaching before proceeding to select a suitable poem or poetic technique. The author documents the importance of verses, rhythm and sound painting (onomatopoeia) in young readers and children with dyslexic problems and also provides an overview of basic techniques for working with poems. In the end, it also considers the main problems that accompany the teaching of literary education and poetry in schools in the current hectic and multimedia times.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    O dieťati, jazyku, literatúre

  • ISSN

    1339-3200

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    IX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    100-107

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus