Poezie v kontextu dětí s dyslektickými problémy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73610319" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73610319 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333190206" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333190206</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Poezie v kontextu dětí s dyslektickými problémy
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zaměřuje na práci s poezií v rámci terapeutické intervence a při výuce literární výchovy s dyslektickými dětmi a s dětmi s přidruženými poruchami učení. Text obsahuje i úvahy a poznatky o vhodných diagnostických postupech, které by měl pedagog využívat při výuce ještě před tím, než přikročí k výběru vhodné básně nebo básnické techniky. Autor dokladuje význam veršů, rytmizace a zvukomalby (onomatopoia) u mladých čtenářů a dětí s dyslektickými problémy a uvádí i přehled základních technik práce s básní. V závěru se také zamýšlí nad hlavními problémy, které provází výuku literární výchovy a poezie na školách v současné uspěchané a multimediální době..
Název v anglickém jazyce
Poetry in the Context of Children with Dyslexic Disorder
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on working with poetry as part of a therapeutic intervention and in teaching literary education with dyslexic children and with children with associated learning disabilities. The text also contains reflections and knowledge about appropriate diagnostic procedures that the teacher should use in teaching before proceeding to select a suitable poem or poetic technique. The author documents the importance of verses, rhythm and sound painting (onomatopoeia) in young readers and children with dyslexic problems and also provides an overview of basic techniques for working with poems. In the end, it also considers the main problems that accompany the teaching of literary education and poetry in schools in the current hectic and multimedia times.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
O dieťati, jazyku, literatúre
ISSN
1339-3200
e-ISSN
—
Svazek periodika
IX
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
100-107
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—