Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using digital technologies for informal learning: a case study among future English teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73610627" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73610627 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/CERNA2021USI" target="_blank" >https://library.iated.org/view/CERNA2021USI</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2021.1736" target="_blank" >10.21125/edulearn.2021.1736</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using digital technologies for informal learning: a case study among future English teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    For almost the whole past year, due to the lockdown caused by the COVID 19 pandemic, the schools in the Czech Republic have been closed and learner engagement with new technologies has increased immensely. Teachers and learners alike are literally immersed into more and more natural, autonomous and self-determined interaction with online platforms, applications and social networks. The present paper focuses on using digital technologies for informal learning among master’s degree students, specifically future teachers of English. The research has been conducted at the Faculty of Education of Palacký University in Olomouc. The aims of the research are to find out which platforms, applications and social networks are used by the students for informal learning, how often and for what purposes. To carry out this study a questionnaire survey has been conducted via Google questionnaire. It contained both open-ended and close-ended questions. The analysis of the quantitative research makes it possible to highlight the main online tools which are used by the specified sample of tertiary students and determine the amount of time these students spend with the technologies in the course of their informal online learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Using digital technologies for informal learning: a case study among future English teachers

  • Popis výsledku anglicky

    For almost the whole past year, due to the lockdown caused by the COVID 19 pandemic, the schools in the Czech Republic have been closed and learner engagement with new technologies has increased immensely. Teachers and learners alike are literally immersed into more and more natural, autonomous and self-determined interaction with online platforms, applications and social networks. The present paper focuses on using digital technologies for informal learning among master’s degree students, specifically future teachers of English. The research has been conducted at the Faculty of Education of Palacký University in Olomouc. The aims of the research are to find out which platforms, applications and social networks are used by the students for informal learning, how often and for what purposes. To carry out this study a questionnaire survey has been conducted via Google questionnaire. It contained both open-ended and close-ended questions. The analysis of the quantitative research makes it possible to highlight the main online tools which are used by the specified sample of tertiary students and determine the amount of time these students spend with the technologies in the course of their informal online learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN21 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-31267-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    8595-8602

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Palma de Mallorca

  • Datum konání akce

    5. 7. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku